16 Μαΐ 2008

Πονοκέφαλος στις Εφορίες με τα εκπρόθεσμα Ε9

ΑΛΑΛΟΥΜ έχει δημιουργηθεί στις Εφορίες με εκατοντάδες φορολογουμένους οι οποίοι εμφανίζονται για να υποβάλουν τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος μαζί με τη δήλωση ακινήτων Ε9, παρά το γεγονός ότι η προθεσμία για την υποβολή των Ε9 έχει λήξει από τις 18 Απριλίου!

Λάθος εντύπωση
Το γεγονός ότι φέτος, λόγω της θέσπισης του φόρου κατοχής ακινήτων (ΕΤΑΚ), η φορολογική δήλωση διαχωρίστηκε από την υποβολή των Ε9 δημιούργησε σύγχυση σε πολλούς φορολογουμένους οι οποίοι έμειναν με την εντύπωση ότι το Ε9 υποβάλλεται, όπως κάθε χρόνο, ταυτόχρονα με τη φορολογική δήλωση. Η κατάσταση αυτή, που αναδεικνύει την ελλιπή ενημέρωση των φορολογουμένων, έχει δημιουργήσει πονοκέφαλο στους επιτελείς του υπουργείου Οικονομικών καθώς από την επιτυχημένη καταχώρηση των στοιχείων των ακινήτων με βάση τις δηλώσεις Ε9 θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και η εισπρακτική επιτυχία του νέου φόρου κατοχής ακινήτων, από τον οποίο έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό για φέτος έσοδα 890 εκατομμυρίων ευρώ.

Θα καθυστερήσουν
ειδοποιητήρια
Η καθυστερημένη καταχώρηση των Ε9 θα καθυστερήσει και την αποστολή των ειδοποιητηρίων στους φορολογουμένους για την καταβολή του ΕΤΑΚ.
Με βάση τους αρχικούς σχεδιασμούς του υπουργείου Οικονομικών τα πρώτα ειδοποιητήρια για τον φόρο κατοχής ακινήτων θα ταχυδρομούνταν στους ιδιοκτήτες ακινήτων εντός του Ιουνίου. Ο φόρος κατοχής ακινήτων είναι ετήσιος και επιβάλλεται με συντελεστή 0,1% επί της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων. Από τον φόρο εξαιρείται η κύρια κατοικία κάθε νοικοκυριού και τα αγροτεμάχια.

ΤΑ ΝΕΑ

15 Μαΐ 2008

Πέντε απλές συμβουλές για το χρηματιστήριο.

1.Δεν επενδύουμε ποτέ με δανεικά.Η πολιτική αυτή εφαρμόζεται από διαχειριστές χαρτοφυλακίων συνήθως για επενδυτές υψηλού κινδύνου με την παράλληλη χρήση συμπληρωματικών επενδύσεων.

2.Θέτουμε έναν μέγιστο ποσοστό ζημίας την οποία μπορούμε να ανεχθούμε και μετά πουλάμε την μετοχή ανεξάρτητα αν "κλειδώσουμε " με ζημίες.

3.Δεν μπερδεύουμε τα κεφάλαια της χρηματιστηριακής μας επένδυσης με αυτά της εταιρίας μας και γενικά με αυτά τα κεφάλαια που χρησιμοποιούμε για την βασική επαγγελματική μας δραστηριότητα.

4.Δεν υπάρχει ασφαλέστερη πολιτική για τον μικροεπενδυτή από αυτήν του "buy and hold" (αγόρασε και κράτησε για μεγάλο χρονικό διάστημα).Η συντριπτική πλειοψηφία των μικρομετόχων είχαν μεγάλες απώλειες οταν έκαναν κινήσεις βραχυπρόθεσμης διάρκειας (trading) με η χωρίς την συνδρομή τεχνικής ανάλυσης.

5.Ακολουθούμε την οικονομική λογική που λέει,να αγοράζουμε στα χαμηλά και να πουλάμε στα υψηλά.

Χρόνος διαφύλαξης Βιβλίων και Στοιχείων του Κ.Β.Σ. - Φορολογικών Μηχανισμών του Ν.1809/1988 σε συνδυασμό με τις διατάξεις περί χρόνου παραγραφής .

Έννοια παραγραφής
Ο θεσμός της παραγραφής στο ιδιωτικό δίκαιο αποσκοπεί στην ασφάλεια των συναλλαγών με την εκκαθάριση των εκκρεμών σχέσεων που δημιουργούνται γύρω από μια αξίωση, στην προστασία του οφειλέτη κατά του κινδύνου να ζητήσουν εξόφληση απαιτήσεων μετά από μακρό χρονικό διάστημα και στην άσκηση πίεσης προς τον δανειστή για την έγκαιρη προστασία και ικανοποίηση των συμφερόντων του . Η μεταφορά αυτού του όρου στο φορολογικό δίκαιο αποδίδει στην ύπαρξη φορολογικής ενοχής, η οποία συνίσταται αφενός στο δικαίωμα του κράτους προς επιβολή του φόρου και αφετέρου στην υποχρέωση του φορολογούμενου να καταβάλει τον οφειλόμενο φόρο . Αναλογικά, αφορά στο δικαίωμα του κράτους να επιβάλλει πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με την φορολογική νομοθεσία και ειδικότερα εν προκειμένω τις διατάξεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων.

Β. Νομοθετικό Πλαίσιο
• Άρθρο 21 παρ. 2 του Π.Δ.186/1992 (ΦΕΚ Α’΄ 84/26-5-1992 - Κ.Β.Σ.) όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με τις παραγράφους 10, 11, 19 και 20 του άρθρου 20 του Ν.3296/2004 (ΦΕΚ Α’ 253/14-12-2004).
"Τα βιβλία, οι οπτικοί δίσκοι και γενικά όλα τα ηλεκτρομαγνητικά μέσα στα οποία αποθηκεύονται δεδομένα βιβλίων, για τα οποία δεν υπάρχει υποχρέωση εκτύπωσής τους, τα στοιχεία που ορίζονται από τον Κώδικα αυτό, καθώς και τα λοιπά δικαιολογητικά των εγγραφών στα βιβλία διατηρούνται στον εκάστοτε οριζόμενο από τις σχετικές φορολογικές διατάξεις χρόνο παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για επιβολή φόρου. Τα βιβλία και τα στοιχεία αυτά διατηρούνται οπωσδήποτε όσο χρόνο εκκρεμεί σχετική υπόθεση ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων ή του Συμβουλίου της Επικρατείας".

• Έναρξη ισχύος
- Άρθρο 20 παράγραφος 19 του Ν.3296/2004
"Οι διατάξεις του άρθρου 21 παράγραφος 2, όπως έχουν εφαρμογή σύμφωνα με την παράγραφο 19 του άρθρου 20 του Ν.3296/2004 για τα βιβλία και τα στοιχεία για τα οποία μέχρι τη δημοσίευση αυτού του νόμου (14/12/2004) δεν έχει παρέλθει ο χρόνος διαφύλαξής τους με βάση τις προϊσχύουσες διατάξεις".

- Άρθρο 20 παράγραφος 20 του Ν.3296/2004
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 20 του άρθρου του Ν.3296/2004 τα στοιχεία των χρήσεων εκείνων για τις οποίες οι σχετικές εγγραφές κατέστησαν αμετάκλητες μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου αυτού (14/12/2004) μπορεί να καταστραφούν, ανεξάρτητα από το πότε λήγει ο χρόνος διαφύλαξής τους σύμφωνα με τις νέες διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 21 του Κ.Β.Σ.

Νέος γύρος απόσυρσης, αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, «πράσινος δακτύλιος» και υποχρεωτική αντικατάσταση καυστήρων

Το πακέτο προτάσεων που περιλαμβάνονται στο εθνικό σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ κατά των αέριων ρύπων έχει στόχο να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Τα μέτρα θα πρέπει να αρχίζουν να εφαρμόζονται τη διετία 2009-2010 εκτός από αυτό της απόσυρσης το οποίο, όπως είπε ο κ. Σουφλιάς, χρειάζεται ειδική μελέτη από το υπουργείο Οικονομίας.

Απόσυρση
Έπειτα από 15 χρόνια τίθεται ξανά ανοιχτά το θέμα της ανανέωσης του στόλου των οχημάτων, το οποίο ο κ. Σουφλιάς θεωρεί ως «επιτακτική ανάγκη, ειδικά για τα οχήματα άνω των 15 ετών».
Ο νέος γύρος απόσυρσης θα μπορούσε, είπε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, να ξεκινήσει πρώτα από τα παλιά φορτηγά ο μέσος όρος ηλικίας των οποίων είναι 17 έτη όταν στην Ε.Ε. των «15» είναι 12 έτη.

Ο μέσος όρος των Ι.Χ. στην Ελλάδα είναι 12 έτη ενώ στην Ε.Ε. των «15» είναι 7 έτη. Υπολογίζεται ότι σήμερα στην Ελλάδα κυκλοφορούν περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια Ι.Χ. οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών, εκ των οποίων πάνω από 500.000 έχουν ξεπεράσει 2 δεκαετίες ζωής.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η συντριπτική πλειονότητα (περίπου 100.000 οχήματα) των μεσαίων και βαρέων φορτηγών είναι ηλικίας άνω των 20 χρόνων.
Με το πρόγραμμα της απόσυρσης την περίοδο 1991-1993 αντικαταστάθηκαν 384.000 παλιά, συμβατικά οχήματα με νέα καταλυτικά, ενώ με το νέο πρόγραμμα εκτιμάται ότι θα μπορέσουν να αντικατασταθούν πάνω από 100.000-140.000 μεσαία και βαριά φορτηγά, περίπου 7.000-10.000 λεωφορεία, περίπου 350.000-430.000 ελαφρά φορτηγά και 1-1,7 εκατ. Ι.Χ.
Όπως είπε ο κ. Σουφλιάς το θέμα έχει μεγάλες οικονομικές διαστάσεις γι αυτό και το υπουργείο Οικονομίας θα πρέπει να εκπονήσει ειδική μελέτη η οποία θα καταδείξει το πώς, το πότε και με ποια κίνητρα θα γίνει ο εκσυγχρονισμός του στόλου των οχημάτων.

Πράσινα τέλη
Ριζικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν κάθε χρόνο όλοι οι κάτοχοι οχημάτων επιχειρεί να φέρει το σχέδιο Σουφλιά.
Προτείνεται η κατάργηση του ισχύοντος τρόπου υπολογισμού των τελών που γίνεται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, και να γίνεται με βάση την περιβαλλοντική επιβάρυνση του οχήματος, δηλαδή πόσους ρύπους εκπέμπει ο κινητήρας.
Η μελέτη προβλέπει τη διάρθρωση των χρεώσεων σε τέσσερις κατηγορίες-κλάσεις ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων.
Τα οχήματα με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές θα ανήκουν στην κλάση Α και θα απαλλάσσονται των τελών.
Το ύψος των τελών θα κλιμακώνεται ανάλογα με την κλάση, κάθε μία από τις οποίες θα έχει διαφορετικό χρώμα προκειμένου να ελέγχεται η εφαρμογή των μέτρων.
Στη μελέτη υπάρχει πίνακας ενδεικτικών χρεώσεων τελών σύμφωνα με τον οποίο τα οχήματα με μέτριες εκπομπές (κλάση Β) θα πληρώνουν 150 ευρώ, αυτά με υψηλές εκπομπές (Γ) θα πληρώνουν 250 ευρώ ενώ για τα οχήματα με πολύ υψηλές εκπομπές (Δ) η τιμή θα είναι 350 ευρώ.

Πράσινος δακτύλιος και διόδια
Προτείνεται ακόμη η δημιουργία πράσινων δακτυλίων στα αστικά κέντρα και επιβολή διοδίων στα κέντρα των πόλεων.
Η εφαρμογή των μέτρων όμως επαφίεται στους δήμους εκτός από τον δακτύλιο της Αθήνας που παραμένει στη ευθύνη του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Το υπουργείο εξετάζει τη γεωγραφική αλλαγή και τη χρήση των νέων ορίων στον δακτύλιο ακόμα και εντός του 2010, παράλληλα με την εφαρμογή του μέτρου διαφοροποίησης του χρώματος των σημάτων των τελών κυκλοφορίας.
Η μελέτη προβλέπει την ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο των Ι.Χ. της κλάσης Α, το σύστημα μονά-ζυγά για τις κλάσεις Β και Γ και την είσοδο μόνο τα Σαββατοκύριακα για την κλάση Δ.
Οι περιορισμοί του δακτυλίου θα ισχύουν και για τα δίχρονα δίκυκλα που θα μπορούν να εισέρχονται στον δακτύλιο μόνο τα Σαββατοκύριακα, όπως και τα φορτηγά άνω της 15ετίας.
Προτείνεται ακόμη η επιβολή διοδίων στα κέντρα όποιων δήμων το επιθυμούν ανάλογα πάλι με το χρώμα των τελών κυκλοφορίας άλλα και κλιμάκωση του τέλους της ελεγχόμενης στάθμευσης.

Γ. Σουφλιάς
Εθνικό σχέδιο για καθαρή ατμόσφαιρα

Το εθνικό σχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση μέσα στο επόμενο διάστημα και αναμένεται με ενδιαφέρον η στάση των συναρμόδιων υπουργών αλλά και των δημάρχων στους οποίους μετακυλίεται η ευθύνη υλοποίησης της πλειονότητας των προτεινόμενων μέτρων.
Εντός τριετίας η λειτουργία όλων των καυστήρων με φυσικό αέριο

Προβλέπεται σειρά οικονομικών κινήτρων
Υποχρεωτική αντικατάσταση καυστήρων πετρελαίου με φυσικό αέριο εντός τριετίας μετά τη διαπιστωμένη σύνδεση της περιοχής με το δίκτυο προβλέπει το εθνικό σχέδιο, αρχής γενομένης από τη διετία 2009-2010.
Για την αντικατάσταση προβλέπεται και σειρά οικονομικών κινήτρων που δίνονται από το υπουργείο Ανάπτυξης. Προβλέπεται επίσης εντατικοποίηση των ελέγχων και εφαρμογή της οδηγίας 2002/91/ΕΚ για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων.
Όσον αφορά τη βιομηχανία, τα μέτρα περιλαμβάνουν την εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Μείωσης Εκπομπών (διοξειδίου του θείου, οξειδίων του αζώτου και σωματιδίων) από 28 υφιστάμενες μεγάλες εγκαταστάσεις καύσης της Ελλάδας (διυλιστήρια, τσιμεντοβιομηχανίες, ΔΕΗ), σύμφωνα με την Οδηγία 2001/80/ΕΚ.
Όσον αφορά, τέλος, την παρακολούθηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και την αξιολόγηση της απόδοσης των μέτρων, το υπουργείο θα αναλάβει την ανάπτυξη Εθνικού Δικτύου Παρακολούθησης.
Για καθυστερημένη εξαγγελία του εθνικού σχεδίου κατά των αέριων ρύπων κάνει λόγο ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. διά στόματος Ν. Τσούκαλη και Μ. Παπαγιαννάκη.
«Για άλλη μια φορά το ΥΠΕΧΩΔΕ σπεύδει κάθιδρο να προλάβει επικείμενες κυρώσεις και διασυρμό της χώρας.
Μόνο που η οικονομική συνεκτίμηση της καθυστέρησης αυτής συνεπάγεται μη αναστρέψιμες -ίσως- συνέπειες για τους Ελληνες πολίτες.
Τη στιγμή που η κυβέρνηση εξαγγέλλει νέες ρυπογόνες μονάδες παραγωγής ενέργειας, το ΥΠΕΧΩΔΕ ενδιαφέρεται μόνο για την αποφυγή ενός προστίμου, αδιαφορώντας ουσιαστικά για τις σοβαρές επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης» αναφέρουν οι βουλευτές.


Δέκα εκατ. ευρώ τον χρόνο για γραφεία υπουργών

Σεμνότητα... 38 εκατομμυρίων ευρώ

Το ΒΗΜΑ, 11/05/2008

Ανακοινώθηκαν από το ΙΚΑ οι νέοι τεκμαρτοί μισθοί και ημερομίσθια για το 2008

Νέοι τεκμαρτοί μισθοί και ημερομίσθια.

14 Μαΐ 2008

Χρόνος χορήγησης της άδειας των εργαζομένων

Σύμφωνα με τις διατάξεις του Α.Ν 539/45,οι μισοί τουλάχιστον από τους μισθωτούς της επιχείρησης πρέπει να λαμβάνουν την άδεια μέσα στο χρονικό διάστημα από 1 Μαίου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου.
Στην περίπτωση ωστόσο που υπάρχει ενας μόνο εργαζόμενος στην επιχείρηση,ο χρόνος χορήγησης της αδείας προκύπτει κατόπιν συνεννόησης εργαζομένου και εργοδότη.
Στο σημείο αυτό να αναφερθεί,ότι κατά το πρώτο και δεύτερο έτος απασχόλησης επιτρέπεται η τμηματική χορήγηση της αδείας και η καταβολή της αντίστοιχης αναλογίας του επιδόματος αδείας.ΑΠό το τρίτο έτος και μετά η κατάτμηση της χορήγησης αδείας επιτρέπεται κάτω από ορισμένες προυποθέσεις:

α)Οταν υπάρχει σοβαρή η επείγουσα ανάγκη της επιχείρησης η εκμετάλλευσης η του εργοδότη γενικά (π.χ αυξημένες παραγγελίες,αιχμή τουριστικής και εμπορικής κίνησης κλπ).
β)Οταν υπάρχει αίτηση του εργαζομένου για δικαιολογημένη αιτία.

Η τμηματική χορήγηση της αδείας επιτρέπεται και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις,αφού προηγουμένως εγκριθεί από την αρμόδια τοπική Κοινωνική Επιθεώρηση Εργασίας.
Πάντως καμία από τι δύο περιόδους της αδείας δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερη από 6 εργάσιμες ημέρες.

Ανέστειλαν την απεργία τους οι βυτιοφορείς

Την αναστολή των κινητοποιήσεών τους αποφάσισαν οι βυτιοφορείς υγρών καυσίμων της Αθήνας, μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασής τους πριν από λίγο στο Σκαραμαγκά.

Σε δηλώσεις τους οι υπεύθυνοι της Ομοσπονδίας ανέφεραν πως αποφάσισαν με αίσθημα ευθύνης να αναστείλουν την απεργία τους, παρ' όλο, που όπως σημείωσαν, δεν είναι ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμά της.

Παράλληλα δήλωσαν πως θα συνεχίσουν τον αγώνα τους για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.

Τέλος, δεσμεύτηκαν ότι από αύριο το πρωί θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να εφοδιαστεί ακόμη και το πιο απομακρυσμένο πρατήριο.

Παράταση για τις δηλώσεις ενιαίου τέλους ακινήτων από το ΥΠΟΙΚ

Νέα παράταση για την ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων Ενιαίου Τέλους Ακινήτων νομικών προσώπων για το έτος 2008, έδωσε το Υπουργείο Οικονομίας, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση.

Η παράταση δίνεται με βάση το τελευταίο ψηφίο του Α.Φ.Μ. και συγκεκριμένα:

- Μέχρι 26 Μαΐου 2008 τα νομικά πρόσωπα των οποίων ο Α.Φ.Μ. λήγει στο ψηφίο 1.
- Μέχρι 27 Μαΐου 2008 τα νομικά πρόσωπα των οποίων ο Α.Φ.Μ. λήγει στο ψηφίο 2.
- Μέχρι 28 Μαΐου 2008 τα νομικά πρόσωπα των οποίων ο Α.Φ.Μ. λήγει στο ψηφίο 3.
- Μέχρι 29 Μαΐου 2008 τα νομικά πρόσωπα των οποίων ο Α.Φ.Μ. λήγει στο ψηφίο 4.
- Μέχρι 30 Μαΐου 2008 τα νομικά πρόσωπα των οποίων ο Α.Φ.Μ. λήγει στο ψηφίο 5.
- Μέχρι 2 Ιουνίου 2008 τα νομικά πρόσωπα των οποίων ο Α.Φ.Μ. λήγει στο ψηφίο 6.
- Μέχρι 3 Ιουνίου 2008 τα νομικά πρόσωπα των οποίων ο Α.Φ.Μ. λήγει στο ψηφίο 7.
- Μέχρι 4 Ιουνίου 2008 τα νομικά πρόσωπα των οποίων ο Α.Φ.Μ. λήγει στο ψηφίο 8.
- Μέχρι 5 Ιουνίου 2008 τα νομικά πρόσωπα των οποίων ο Α.Φ.Μ. λήγει στο ψηφίο 9.
- Μέχρι 6 Ιουνίου 2008 τα νομικά πρόσωπα των οποίων ο Α.Φ.Μ. λήγει στο ψηφίο 0.

Προς τους φίλους επισκέπτες του ιστολογίου μου.

Σας πληροφορώ ότι παράλληλα με αυτό το ιστολόγιο λειτουργεί και ένα φόρουμ.Ενα βήμα συζητήσεων,που μπορείτε να θέτετε τα απλά ακόμη και τα πολύπλοκα ερωτήματα σας,πάνω σε φορολογικά,λογιστικά,αφαλιστικά και εργατικά θέματα.Επειδή το φόρουμ θεωρείται μια φιλική κοινότητα η εγγραφή των μελών είναι δωρεάν.Μπορείτε πλέον να θέτετε ερωτήματα και να απαντάτε και σαν επισκέπτες.
Να είστε σίγουροι ότι έμπειροι συνάδελφοι θα σας δώσουν απάντηση σε όλα σας τα ερωτήματα.
Στο φόρουμ το δικό μας είναι καλοδεχούμενοι όλοι.Οικονομολόγοι,λογιστές,ελεύθεροι επαγγελματίες και εργαζόμενοι,ιδιώτες που αντιμετωπίζουν κάποιο μικρό φορολογικό θέμα,απλοί εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εργασία τους κλπ.Γενικά το φόρουμ μας,σας καλοδέχετε όλους και να είστε σίγουροι ότι θα λάβετε μια έγκυρη απάντηση στο ερώτημα σας,και εναν καλό φιλικό λόγο.

Σε αυτό το φόρουμ μπορείτε να μπαίνετε με δύο τρόπους:

1.Πληκτολογώντας την ηλεκτρονική διεύθυνση: http://dcorfu.forumup.gr

2.Είτε από τη κεντρική σελίδα του ιστολογίου μου,πάνω από το ρολόι δεξιά,κάνοντας κλικ στη λέξη ΕΙΣΟΔΟΣ που είναι κάτω απ΄τον τίτλο ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ forum

Φορολογική επιβάρυνση για μεταφορά στεγαστικού!

Εκατοντάδες δανειολήπτες αντιμετωπίζουν τον παραλογισμό της γραφειοκρατίας, καθώς οι εφορίες θεωρούν ότι η μεταφορά δανείου που έχει συναφθεί για αγορά πρώτης κατοικίας σε άλλη τράπεζα συνιστά νέα δανειακή σύμβαση, με αποτέλεσμα να χάνουν την έκπτωση των τόκων από τον φόρο εισοδήματος. Μάλιστα, και ενώ εκπνέουν οι προθεσμίες για την κατάθεση των φορολογικών δηλώσεων οικονομικού έτους 2008, ζητήθηκε από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους να γνωμοδοτήσει επί του θέματος. Αν και η γνωμοδότηση έχει ολοκληρωθεί, ο αρμόδιος υφυπουργός Οικονομικών Αν. Μπέζας ακόμα δεν έχει ενημερωθεί και η «επίσημη εντολή» προς τις εφορίες είναι: «αντιμετωπίστε το θέμα όπως νομίζετε». Με άλλα λόγια, στην ίδια ερώτηση η κάθε εφορία δίνει τη δική της... απάντηση.

Σεμινάριο οικονομικού επιμεληρίου Ελλάδας


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥΣ

Το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας σε συνέχιση του προγράμματος για τη διαρκή ενημέρωση των Λογιστών Φοροτεχνικών διοργανώνει σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και με τη Σχολή Επιμόρφωσης Υπαλλήλων Υπουργείου Οικονομικών το σεμινάριο με θέμα:

«Οι αλλαγές στη Φορολογία Κληρονομιών και Γονικών Παροχών - Απαλλαγή πρώτης κατοικίας»

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στην Αθήνα την Τετάρτη, 18 Ιουνίου 2008, 3.00-8.00 μμ.

Στα σεμινάρια θα διδάξουν καταξιωμένα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών.

Δικαίωμα συμμετοχής στα σεμινάρια έχουν οι λογιστές των οποίων οι άδειες είναι σε ισχύ τουλάχιστον μέχρι τις 31/03/09, για τους οποίους διατίθενται δωρεάν.

Τα προγράμματα θα διεξαχθούν στο Αμφιθέατρο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, που βρίσκεται στο Μοσχάτο, Θεσσαλονίκης και Χανδρή (σταθμός ηλεκτρικού Καλλιθέας ).

Αιτήσεις συμμετοχής παραλαμβάνονται από την Κεντρική Υπηρεσία του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας (Μητροπόλεως 12, Αθήνα, 4ος όροφος, γραφείο 46) από τις 2 Ιουνίου 2008 καθημερινά από 09.00 μέχρι 13.30 Για περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο 210 5203922.

Έντυπο αίτησης διατίθεται από την Υπηρεσία του ΟΕΕ αλλά και από την ιστοσελίδα του Οργανισμού www.oe-e_gr

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει 11 Ιουνίου 2008.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

13 Μαΐ 2008

Ενέδρα σε ηλεκτρονικές φορο-δηλώσεις

Ενέδρα έχει στήσει η Εφορία στους φορολογουμένους που θα υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση μέσω Ίντερνετ και θα δηλώσουν υψηλές δαπάνες για ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, ταβέρνες και γυμναστήρια.
Πρόκειται για τις κατηγορίες δαπανών που προστέθηκαν στις εκπιπτόμενες δαπάνες το περασμένο καλοκαίρι και θα δηλωθούν φέτος για πρώτη φορά.
Όσοι φορολογούμενοι δηλώσουν πολύ υψηλές δαπάνες σε αυτές τις κατηγορίες, σε σχέση με το συνολικό δηλωθέν εισόδημά τους, θα κληθούν από την Εφορία προκειμένου να προσκομίσουν τις σχετικές αποδείξεις παροχής υπηρεσιών.
Με βάση τη φορολογική νομοθεσία, όσοι φορολογούμενοι υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση μέσω Ίντερνετ (www. taxisnet.gr) οφείλουν να διακρατήσουν όλα τα δικαιολογητικά (βεβαιώσεις αποδοχών, αποδείξεις δαπανών κ.λπ.) για πέντε χρόνια από την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης, προκειμένου να τις προσκομίσουν στην Εφορία εφόσον κληθούν για τη διενέργεια φορολογικού ελέγχου.
Ο πειρασμός
Φέτος το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να στείλει ένα ειδικό μήνυμα «φορολογικής συμμόρφωσης» προς τους φορολογουμένους για τις δαπάνες που θα δηλώσουν και οι οποίες αφορούν τις νέες κατηγορίες εκπιπτόμενων δαπανών.
Στο υπουργείο φοβούνται ότι αρκετοί από τους φορολογουμένους που θα υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση μέσω Ίντερνετ θα ενδώσουν στον πειρασμό να δηλώσουν υψηλότερες δαπάνες για αυτές τις νέες κατηγορίες δαπανών σε σχέση με τις πραγματικές, προκειμένου να γλιτώσουν φόρο εισοδήματος. Σημειώνουν ότι ο πειρασμός είναι μεγαλύτερος επειδή το όριο της συνολικής εκπιπτόμενης δαπάνης είναι 20.000 ευρώ (εκπίπτει το 40% του ποσού αυτού από το φορολογητέο εισόδημα) και η μέγιστη έκπτωση φόρου φθάνει τα 3.200 ευρώ.
Πρόσκληση
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι φορολογούμενοι που θα δηλώσουν δαπάνες για τις νέες κατηγορίες εκπιπτόμενων δαπανών, οι οποίες θα ξεπερνούν το 25% του συνολικού δηλωθέντος εισοδήματός τους, θα κληθούν από την Εφορία για την προσκόμιση των σχετικών αποδείξεων.
Έτσι, ο μισθωτός που δήλωσε εισόδημα 20.000 ευρώ και εκπιπτόμενες δαπάνες για επισκευές κατοικίας, εστιατόρια και γυμναστήρια ύψους 5.000 ευρώ κινδυνεύει άμεσα με πρόσκληση στην Εφορία για την προσκόμιση των αποδείξεων.
Έλεγχος
Να σημειωθεί ότι ανεξάρτητα από τα παραπάνω καλούνται για φορολογικό έλεγχο όσοι υποβάλλουν φορολογική δήλωση μέσω Ίντερνετ και λαμβάνουν:
● Πιστωτικό εκκαθαριστικό σημείωμα με επιστροφή φόρου άνω των 1.500 ευρώ. ● Πιστωτικό εκκαθαριστικό σημείωμα και μέσω δαπανών λαμβάνουν ως επιστροφή φόρου άνω του 40% του φόρου που τους αναλογεί.
● Χρεωστικό εκκαθαριστικό και μέσω δαπανών γλιτώνουν άνω του 80% του φόρου που τους αναλογεί.

ΤΑ ΝΕΑ

12 Μαΐ 2008

Η εφορία πληρώνει τις δόσεις

Τα μισθώματα που καταβάλλει μια επιχείρηση ή ένας ελεύθερος επαγγελματίας για τη μακροχρόνια ενοικίαση μπορούν να συμπεριληφθούν στις επαγγελματικές του δαπάνες, να μειώσουν τα φορολογητέα του κέρδη και κατ' επέκταση τον φόρο που πληρώνει.

Ως προς αυτό, η φορολογική νομοθεσία είναι σαφής. Βέβαια, στις εφορίες μπορείτε να γίνετε μάρτυρες διαφορετικών ερμηνειών όσον αφορά το ποσοστό της συνολικής δαπάνης που μπορεί να χαρακτηρίσει κάποιος επαγγελματική. Ο νόμος, όπως προκύπτει ξεκάθαρα και με την εγκύκλιο 1005 του 2005, κάνει έναν σαφή διαχωρισμό:

  1. Τα μισθώματα που καταβάλλουν οι επιχειρήσεις (ή οι ελεύθεροι επαγγελματίες) σε εταιρείες ενοικίασης Ι.Χ. εκπίπτουν εξ ολοκλήρου από τα ακαθάριστα έσοδά τους, με την προϋπόθεση ότι τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες των ίδιων των επιχειρήσεων.

  2. Σε περίπτωση που η σύμβαση μίσθωσης δίνει στον μισθωτή το δικαίωμα να εξαγοράσει το αυτοκίνητο με το που θα λήξει το συμβόλαιο, τα ποσοστά της έκπτωσης περιορίζονται. Αντί για το 100% των μισθωμάτων, αφαιρείται το 60% εφόσον το Ι.Χ. έχει κινητήρα έως 1.600 κυβικά και το 25% εφόσον πρόκειται για αυτοκίνητο μεγαλύτερου κυβισμού. Ειδικά για τους ελεύθερους επαγγελματίες, η έκπτωση είναι 25% επί των μισθωμάτων με ανώτατο όριο το 3% των ακαθάριστων εσόδων του ελεύθερου επαγγελματία. Αξιοποιώντας τη δυνατότητα αυτή ελεύθερος επαγγελματίας που αγοράζει (αντί να κάνει μακροενοικίαση) αυτοκίνητο μπορεί να έχει ένα όφελος περί τα 450 ευρώ στην τριετία (όπως φαίνεται στον σχετικό πίνακα).

Επομένως, το μέγιστο φορολογικό όφελος επιτυγχάνεται στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος θα συνάψει τη σύμβαση μακροχρόνιας μίσθωσης απεμπολώντας το δικαίωμα της εξαγοράς στο τέλος της μίσθωσης. Το φορολογικό όφελος εξαρτάται από:

* Τα εισοδήματα του ελεύθερου επαγγελματία.
* Το ύψος του ετήσιου μισθώματος για το αυτοκίνητο.

Για κάθε 1.000 ευρώ μισθώματος, το φορολογικό όφελος είναι:

* Μηδενικό στην περίπτωση που τα καθαρά κέρδη του επαγγελματία είναι χαμηλότερα από 10.500 ευρώ τον χρόνο.
* 290 ευρώ (ή 29% του μισθώματος), αν τα καθαρά κέρδη φτάνουν έως τα 30.000 ευρώ ετησίως.
* 390 ευρώ (ή 39% του μισθώματος), αν τα κέρδη του επαγγελματία υπερβαίνουν τις 30.000 ευρώ ετησίως και
* 400 ευρώ (ή 40% του μισθώματος) στην περίπτωση ενός επαγγελματία με πολύ υψηλά εισοδήματα άνω των 75.000 ευρώ ετησίως.


Εκτός έδρας απασχόληση του μισθωτού

Νομοθετική ρύθμιση
Στην 21091/1946 απόφαση των Υπουργείων Οικονομίας και Εργασίας που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του Α.Ν.28/1944 και ερμηνεύθηκε με τον Ν.866/1946 ορίζεται ότι στο υπαλληλικό και εργατοτεχνικό προσωπικό όλων γενικά των επιχειρήσεων και εργασιών που αποστέλλεται πρόσκαιρα για εργασία εκτός έδρας ο εργοδότης καταβάλλει πέρα από το μισθό τους, όλα τα οδοιπορικά έξοδά τους και επιπλέον ειδική ημερήσια αποζημίωση.

Τί θεωρείται εργασία εκτός έδρας
Όταν αναφερόμαστε στην απασχόληση του μισθωτού εντός έδρας εννοούμε τον τόπο της επαγγελματικής εγκατάστασης του εργοδότη, στον οποίο παρέχεται κατά τρόπο μόνιμο και συνήθη η εργασία του. Δηλαδή προϋπόθεση για τη χορήγηση της εκτός έδρας αποζημίωσης είναι να αποσταλεί ο μισθωτός σε νέο τόπο διαφορετικό απ’ αυτόν που έχει συμφωνηθεί ρητώς ή σιωπηρώς ως τόπος παροχής της εργασίας του, με σκοπό να απασχοληθεί πρόσκαιρα σ’ αυτόν και να διανυκτερεύσει επίσης (Α.Π. 540/92, 1165/99, 1425/2002).
Γενικά η ανωτέρω αποζημίωση οφείλεται σ’ εκείνους τους μισθωτούς οι οποίοι έχουν προσληφθεί για να εργαστούν σε ορισμένο τόπο, πλην όμως παρουσιάζεται ανάγκη να απασχοληθούν πρόσκαιρα, δηλαδή για λίγο χρόνο εκτός από τον τόπο αυτό.
Συνεπώς, όταν οι μισθωτοί είναι υποχρεωμένοι από τη σύμβαση εργασίας να απασχολούνται σε διάφορους τόπους μακριά από την έδρα τους (όπως λ.χ. οι εμπορικοί αντιπρόσωποι, οι επιθεωρητές μηχανών, κ.λπ.) καθώς και για την εκτέλεση μεταφορών σε διάφορες χώρες του εξωτερικού, δεν πρόκειται πλέον για αποστολή προς εργασία και διανυκτέρευση εκτός έδρας.
Επίσης, όταν οι μισθωτοί μετατίθενται ή τοποθετούνται σε άλλο τόπο για μόνιμη εργασία δεν δικαιούνται να αξιώσουν την πληρωμή της ανωτέρω αποζημίωσης (Α.Π. 650/90, 1484/90, 1165/99).
Η έδρα εργασίας του μισθωτού δεν είναι ανάγκη να ταυτίζεται με την έδρα της επιχείρησης, αλλά ως τόπος παροχής της εργασίας μπορούν να συμφωνηθούν διάφοροι τόποι αν αυτό επιβάλλεται από το είδος και την φύση της παρεχόμενης εργασίας. Η σχετική συμφωνία μπορεί να είναι και σιωπηρή.
Σαν τόπος παροχής της εργασίας μπορεί να συμφωνηθεί και ορισμένη περιφέρεια, αν αυτό επιβάλλεται από το είδος της προσφερόμενης εργασίας ή ενδεχομένως περισσότεροι τόποι, όταν η φύση του εκτελούμενου έργου καθιστά αυτό αναγκαίο. Δεν επιτρέπεται όμως να καθοριστεί σαν τόπος παροχής της εργασίας συλλήβδην ολόκληρη η επικράτεια.

Προϋποθέσεις εκτός έδρας απασχόλησης
Ο μισθωτός θεωρείται ότι απασχολείται εκτός έδρας όταν συντρέχουν οι εξής προϋποθέσεις:
1) όταν ο μισθωτός μετακινείται πρόσκαιρα εκτός της περιοχής στην οποία βρίσκεται η επαγγελματική εγκατάσταση του εργοδότη, στην οποία ο μισθωτός παρέχει κατά τρόπο μόνιμο και συνήθη την εργασία του.
2) όταν ο μισθωτός κατά το στάδιο της πρόσκαιρης εκτός έδρας μετακίνησής του, προς απασχόληση, διανυκτερεύει στον εκτός έδρας τόπο.
Απαραίτητη, λοιπόν, προϋπόθεση για να εκληφθεί ως εκτός έδρας η απασχόληση ενός μισθωτού είναι αφενός μεν να έχει το στοιχείο της πρόσκαιρης μετακίνησης προς απασχόληση σε μέρος εκτός των ορίων της επαγγελματικής εγκατάστασης του εργοδότη, αφετέρου δε ο μισθωτός να πραγματοποιεί εκτός έδρας διανυκτέρευση στον εκτός έδρας τόπο.

Οι παροχές στο προσωπικό της επιχείρησης ως δαπάνες που αναγνωρίζονται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα.

Όπως είναι γνωστό, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 31 του Ν.2238/1994, το καθαρό εισόδημα των επιχειρήσεων που τηρούν επαρκή και ακριβή βιβλία και στοιχεία Β’ και Γ’ κατηγορίας του Κ.Β.Σ. εξευρίσκεται λογιστικώς με έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα, των δαπανών που αναφέρονται ρητά στο άρθρο αυτό.

Οι προϋποθέσεις για την αναγνώριση της έκπτωσης των δαπανών του άρθρου 31 που εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα, πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά και όχι διαζευκτικά, είναι δε οι ακόλουθες:
α. Η δαπάνη να είναι πραγματική και όχι εικονική.
β. Η δαπάνη να είναι παραγωγική, δηλαδή να συμβάλλει στην απόκτηση φορολογητέου εισοδήματος.
γ. Η δαπάνη να προβλέπεται από διάταξη νόμου.
δ. Η δαπάνη να έχει καταχωρηθεί στα βιβλία.
ε. Η δαπάνη να προκύπτει από δικαιολογητικά έγγραφα (τιμολόγια, αποδείξεις, κτλ.).
στ. Η δαπάνη να είναι βέβαιη (μη αμφισβητούμενη), δεδουλευμένη (εντός των ορίων της διαχειριστικής περιόδου) και εκκαθαρισμένη (ποσοτικά καθορισμένη). (Σχετική Εγκ. ΠΟΛ.1129/6-11-2006).

Δεν αναγνωρίζονται για έκπτωση από τη φορολογική αρχή δαπάνες ως εκπεστέες, εφόσον η τελευταία διαθέτει συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία είναι δυνατό να συναχθεί κατά κοινή πείρα ότι η δαπάνη αυτή είναι εικονική, δηλαδή είτε ότι δεν καταβλήθηκε από την επιχείρηση, είτε ότι καταβλήθηκε μεν, όχι όμως για τον παραγωγικό σκοπό αυτής, αλλά για άλλο μη παραγωγικό σκοπό (Σχετ. Εγκ. ΠΟΛ.1029/17-2-2006).

Ενοίκιο κατοικίας εργαζομένων
Με τις διατάξεις της νέας περίπτωσης ξ' προβλέπεται ότι από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων εκπίπτουν τα ποσά που καταβάλλουν για την κάλυψη του ενοικίου κατοικίας των εργαζομένων τους, με την προϋπόθεση ότι τα ποσά αυτά υπόκεινται σε φορολογία στο όνομα των εργαζομένων τους, ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 45 του Ν.2238/1994.
Οι διατάξεις ισχύουν για δαπάνες που πραγματοποιούνται από διαχειριστικές περιόδους που αρχίζουν από την 1 Ιανουαρίου 2005 και μετά (Εγκ. ΠΟΛ.1016/7-2-2005).

11 Μαΐ 2008

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΟΜΗΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ ΣΤΑ ΠΕΠ ΕΜΠΟΡΙΟΥ.

Γράφει:

Μιλτ.Κ.Σιούμης

Οικονομολόγος

Θεσσαλονίκη


Η ιστορία της ομηρίας των υποψηφίων επενδυτών έχει φέρει σε απόγνωση πολλές χιλιάδες επαγγελματιών που τελικά δεν ξέρουν τι θα κάνουν.

Η ιστορία για όσους δεν γνωρίζουν το θέμα έχει ως εξής:

Υστέρα από πολύμηνη καθυστέρηση, εν σχέσει με τα οριζόμενα στην σχετική ΚΥΑ, στις αρχές Απριλίου ανακοινώθηκαν τελικά (κατέβηκαν στο Internet), τα αποτελέσματα των της αξιολόγησης των προτάσεων των επενδυτών.

Η ανακοίνωση ήταν ….λιτή, και…. ελλιπέστατη.( ΝΑΙ/ΟΧΙ ).

Η συνέχεια. Από την επόμενη, άρχισε η αποστολή των εγκριτικών επιστολών από τις Περιφέρειες σε όσους επιδοτούνται.

Σε μια εβδομάδα περίπου άρχισε η αποστολή των επιστολών και του υποδείγματος των συμβάσεων από τις Τράπεζες, με την παρατήρηση ότι πρέπει σε διάστημα ενός μηνός να υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις.

Φυσικά οι περισσότεροι επενδυτές πήραν την επιστολή αυτή μέσα στην Μεγάλη εβδομάδα.

Στο μεταξύ «παράγοντες» αντελήφθησαν ότι αν οι συμβάσεις υπογραφούν μετά την 01/05/08, τότε προκύπτει θέμα νομιμότητας, δεδομένου ότι κατά την ΚΥΑ πρέπει οι επενδύσεις να υλοποιηθούν το αργότερο εντός οκτώ μηνών και όχι μετά την 31/12/08.

Άρχισε λοιπόν το αλλαλούμ των τραπεζών να ψάχνουν τους πελάτες τους τηλεφωνικά να τους ειδοποιούν ότι δεν ισχύει το «εντός μηνός», αλλά ότι έπρεπε να υπογραφούν οι συμβάσεις μέχρι 30/04.

Με κάποιους …. ετεροχρονισμούς τελικά πιστεύω ότι έγινε η δουλειά χωρίς χοντρά παρατράγουδα.

Και πάμε στο θέμα των «μη επιδοτούμενων».

Εδώ στα μέσα Απριλίου, μια μερίδα επενδυτών πήραν μία επιστολή στην οποία ούτε λίγο ούτε πολύ, αναφερόταν ένα «slogan» με την φράση «ο φορέας της επένδυσης δεν πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας».

Έτσι αόριστα…..

Και στην συνέχεια «πληροφορίες θα λάβετε από το κατάστημα στο οποίο υποβάλατε την πρόταση…….. και έχετε δικαίωμα να υποβάλλετε ένσταση εντός 15 ημερών».

Δεδομένου ότι και από την ΚΥΑ προβλέπεται αλλά και η μέχρι τώρα πρακτική λέει ότι οι ενστάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά , όλοι περιμέναμε να «ανοίξει» το σύστημα για την υποβολή των ενστάσεων…….

Και περιμένουμε και πολύ πέραν του 15νθημέρου που έχουμε δικαίωμα να υποβάλλουμε ένσταση.

Αλλά με την… λαλίστατη αυτή διατύπωση των επιστολών …Τι ένσταση θα υποβάλουμε.????

Πάνω σε τι όταν δεν συγκεκριμενοποιεί ΠΟΙΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΔΕΝ ΠΛΗΡOI….?

Εκ των πραγμάτων λοιπόν, και λόγου χρόνου και λόγου ασάφειας των αξιολογήσεων (εκτός ελάχιστων περιπτώσεων που υπήρχε επαρκής αιτιολόγηση της απόρριψης), η ιστορία των ενστάσεων…. είναι άνευ αντικειμένου…..

Και πάμε στην Τρίτη κατηγορία αυτών των επενδυτών… που (όσο και αν ακούγεται κουφό), ούτε… περνούν ούτε κόβονται.

Αυτοί δεν έλαβαν καμία επιστολή……..

Οι Τράπεζες λένε διάφορα τρελά, ανάλογα με την φαντασία του υπαλλήλου……

Και η ζωή συνεχίζεται………

Τώρα πότε θα ειδοποιηθούν, πότε θα υπογράψουν σύμβαση όσοι εγκριθούν, πότε θα υποβάλλουν ένσταση …οι μη εγκρινόμενοι…(αν αιτιολογηθούν ορθά οι λόγοι της απόρριψης), και πώς θα γίνει…. να υλοποιήσουν μέχρι 31/12/08 αλλά και εντός οκτώ μηνών….. για να είναι όλα σύννομα… θα επικαλεστούμε καμιά θεωρία αστρική περί…. Διαστολής του χρόνου.

Και άθελά μου μούρθε στο μυαλό μια κορώνα του Πρωθυπουργού μας, ότι…. Το ΠΑΣΟΚ κάνει πόλεμο και απωθεί τους επενδυτές……..

Τι να πω…….

Να πω dum spiro spero….?

ΙΔΩΜΕΝ…..

Ποιο είναι το ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ FORUM

Οπως έγραψα και παρακάτω δημιουργήθηκε ένα νέο Λογιστικό Forum.Είναι το:
account forum
Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά αυτού του νέου forum?:

1.Το account forum είναι δημιούργημα μιας ερασιτεχνικής προσπάθειας.
Ομως αν και ερασιτεχνικό προσφέρει περίπου τα ίδια που μπορούν να προσφέρουν τα μεγάλα φόρουμ.Καθημερινά καταβάλεται προσπάθεια να γίνει καλλίτερο.

2.Το δικό μας φόρουμ δεν είναι ανταγωνιστικό γιατί δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα.Δεν ανταγωνίζεται κανένα από τα αντίστοιχα μεγάλα λογιστικά φόρουμ.Αντίθετα προτρέπουμε να επισκέπτεσθε αυτά τα μεγάλα φόρουμ που μπορούν να ωφεληθείτε τα μέγιστα.

Είναι καλό όμως, οι λογιστές,νέοι και παλιοί συνάδελφοι να επισκέπτονται όλα τα φόρουμς που σχετίζονται με το επάγγελμα τους.Ισως κάποια απάντηση που δεν σας έχει καλλύψει σε ένα φόρουμ να σας καλλύψει στο άλλο,εσείς απλά δεν έχετε να χάσετε τίποτε.


3.Στο δικό μας φόρουμ όλοι είμαστε ίσοι.Ολοι είμαστε ισότιμα μέλη.

Απλά κάτω από τα μέλη υπάρχει μια πληροφορία που δίνεται από τον διαχειριστή του συστήματος,ώστε να γνωρίζουμε ποιες είναι οι αρμοδιότητες του κάθε μέλους.Απλές πληροφορίες που δεν έχουν να κάνουν με την ποσότητα των δημοσιεύσεων και με κανένα άλλο κριτήριο αλλά με την δουλειά που του ανατέθηκε να κάνει σε αυτό το φόρουμ και είναι άτομα της προσωπικής μου εμπιστοσύνης.

Διαχειριστές είναι τα μέλη που είναι υπεύθυνα για την ομαλή οργάνωση και την παραμετροποίηση του φόρουμ.Οι διαχειριστές θα είναι μόνιμα δύο.Εγώ που δημιούργησα το φόρουμ και ο αγαπημένος μου φίλος και συμφοιτητής compexpert,με τις μεγάλες γνώσεις που έχει πάνω στους Η/Υ.

Συντονιστές είναι μέλη,φίλοι,της προσωπικής μου εμπιστοσύνης,άτομα που κατά την προσωπική μου γνώμη είναι καταξιωμένα στον χώρο τους επαγγέλματος μας,που οι γνώσεις και οι εμπειρίες τους, τους επιτρέπουν να διευθύνουν μια συζήτηση σε μια συγκεκριμένη θεματική ενότητα.

Αναβαθμισμένα μέλη θεωρούνται τα μέλη των οποίων οι δημοσιεύσεις είναι άξιες προσοχής.Είναι μέλη με μεγάλες γνώσεις και εμπειρίες και μεγάλη συμμετοχή σε άλλα φόρουμ που κατά την ταπεινή μου ,προσωπική άποψη ,αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής οι δημσιεύσεις τους.

Αυτό είναι το φόρουμ μας.

Σας περιμένουμε να σας καλοδεχθούμε στο:

account forum

Φιλικά

Δημήτρης

10 Μαΐ 2008

ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ

Δημιουργήθηκε ένα νέο λογιστικό φόρουμ στο οποίο μπορούμε να συζητάμε μεταξύ μας για οποιοδήποτε λογιστικό η φορολογικό θέμα μας ενδιαφέρει.
Η διεύθυνση αυτού του φόρουμ είναι:


http://dcorfu.forumup.gr

Επίσης μπορείτε να μπείτε και από αυτή την σελίδα κάνοντας κλικ στην λέξη ΕΙΣΟΔΟΣ που είναι ακριβώς πάνω από το ρολόι.

Αλλαγές των διατάξεων του Ν.2190/20 που αφορούν τις μετατροπές και συγχωνεύσεις μετά την ψήφιση του Ν.3604/2007

Με την ψήφιση του Ν.3604/2007 νομοθετήθηκαν εκτός των άλλων σημαντικές διατάξεις που αφορούν:

1) Μετατροπή ανώνυμης εταιρείας σε ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρεία
Σύμφωνα με το άρθρο 66 του Ν.3604, προστίθεται το νέο άρθρο 66α στο Ν.2190 το οποίο αναφέρει τα εξής:
" Άρθρο 66α - Μετατροπή ανώνυμης εταιρείας σε ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρεία
1. Η μετατροπή ανώνυμης εταιρείας σε ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρεία γίνεται με ομόφωνη απόφαση όλων των μετόχων. Στη σχετική απόφαση πρέπει να περιλαμβάνονται οι όροι του καταστατικού της ομόρρυθμης ή της ετερόρρυθμης εταιρείας.
2. Από τη συντέλεση των δημοσιεύσεων και των διατυπώσεων δημοσιότητας κατά το άρθρο 42 του Εμπορικού Νόμου και το άρθρο 7β του παρόντος νόμου για τη γενόμενη μετατροπή, η μετατρεπόμενη ανώνυμη εταιρεία συνεχίζεται με τη μορφή ομόρρυθμης ή ετερόρρυθμης εταιρείας. Πριν από την ολοκλήρωση των διατυπώσεων δημοσιότητας του προηγούμενου εδαφίου, η μετατροπή δεν παράγει κανένα αποτέλεσμα. Μετά την επέλευση της μετατροπής, οι εκκρεμείς δίκες συνεχίζονται στο όνομα της νέας εταιρείας, χωρίς να επέρχεται διακοπή τους".
Η παραπάνω διάταξη δίνει τη δυνατότητα μετατροπής Ανώνυμης Εταιρείας σε Ομόρρυθμη ή Ετερόρρυθμη εταιρεία, χωρίς να εκκαθαρίζεται και να λύεται.
Δεν απαιτείται η εκτίμηση του ενεργητικού και παθητικού, ούτε απαιτείται η σύνταξη ισολογισμού, αφού δεν επέρχεται κατάλυση της Ανώνυμης Εταιρίας, αλλά μεταβάλλεται απλώς ο νομικός τύπος της σε Ομόρρυθμη ή Ετερόρρυθμη εταιρεία.

2) Με το άρθρο 67 του Ν.3604/07 προστίθεται τίτλος στο άρθρο 69 του Ν.2190/20 ως εξής: "Σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης" και η παράγραφος 3 του άρθρου 69 αντικαθίσταται ως εξής:
"3. Το σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης υποβάλλεται στις διατυπώσεις δημοσιότητας του άρθρου 7β, από καθεμία από τις συγχωνευόμενες εταιρείες".
Η νέα διάταξη της παραγράφου 3 είναι η ίδια ακριβώς εκτός του ότι έχει απαλειφθεί στο τέλος του κειμένου της προϊσχύουσας παραγράφου 3 “..δύο τουλάχιστον μήνες πριν από την ημερομηνία συνεδρίασης της Γενικής Συνέλευσης, που καλείται να αποφασίσει για το σχέδιο αυτό”, δηλαδή συντομεύεται η διαδικασία συγχώνευσης, αφού δεν απαιτείται πλέον η παρέλευση δύο τουλάχιστον μηνών από την δημοσίευση του σχεδίου σύμβασης συγχώνευσης και η γενική συνέλευση μπορεί να λάβει απόφαση νωρίτερα αρκεί να έχει παρέλθει η προβλεπόμενη μηνιαία προθεσμία της παρ. 2 του άρθρου 70 για την άσκηση των δικαιωμάτων των πιστωτών όπως ζητήσουν επαρκείς εγγυήσεις.

3) Το άρθρο 68 του Ν.3604/2007 προσαρμόζει επί της ουσίας το άρθρο 71 του 2190 λόγω των αλλαγών στο άρθρο 9 ως προς την σύνθεση της εκτιμητικής επιτροπής, αλλά και του τρόπου επιλογής αυτής, με τις παρακάτω παραγράφους:
1. Στο άρθρο 71 προστίθεται τίτλος ως εξής: "Εκτίμηση στοιχείων συγχωνευόμενων εταιρειών".
2. Η παράγραφος 1 του άρθρου 71 αντικαθίσταται ως εξής:
"1. Για την εκτίμηση των περιουσιακών στοιχείων των συγχωνευόμενων εταιρειών συντάσσεται έκθεση προς τη γενική συνέλευση των μετόχων των εταιρειών αυτών, από επιτροπή εμπειρογνωμόνων ή την επιτροπή της παραγράφου 1 ή τα πρόσωπα της παραγράφου 4 του άρθρου 9. Τα πρόσωπα αυτά, που ορίζονται μετά από κοινή αίτηση ή συμφωνία των συγχωνευόμενων εταιρειών, εξετάζουν επίσης και τους όρους που περιλαμβάνονται στο σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης".