Ωστόσο, αν συνυπολογίσει κανείς στα παραπάνω την ετήσια συντήρηση κάποιου ΙΧ μαζί με το κόστος καυσίμων τότε μάλλον θα είναι καλύτερο να χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή όταν χρειάζεται για τις μετακινήσεις του κάποιο ΙΧ να καταφεύγει στις εταιρείες ενοικιάσεως?
Αλλωστε μια μικρή αναζήτηση στο Διαδίκτυο είναι αρκετή για να επιβεβαιωθεί η παραπάνω άποψη καθώς υπάρχουν απίστευτες ευκαιρίες ενοικίασης οι οποίες ξεκινούν από μόλις 140 ευρώ το μήνα!
Βέβαια όσοι το τολμήσουν θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν τους πως θα τους μείνει ακέραιο και το κεφάλαιο που θα πρέπει να καταβάλουν για να αποκτήσουν κάποιο αυτοκίνητο ενώ τα όποια μέτρα λάβει η εκάστοτε κυβέρνηση που θα αφορούν στην αύξηση του κόστους χρήσης θα τους αφήνει αδιάφορους! Από την άλλη μεριά όμως θα πρέπει να επωμιστούν το κόστος των καυσίμων?
Σήμερα το ετήσιο κόστος χρήσης των αυτοκινήτων είναι ανάλογο τόσο του κυβισμού του κινητήρα, της 1ης άδειας κυκλοφορίας αλλά και της εταιρείας που το έχει εισάγει. Αναλυτικότερα υπάρχουν αυτοκίνητα στην αγορά που διατίθενται σε άκρως δελεαστικές τιμές ωστόσο το ετήσιο κόστος συντήρησής τους είναι πραγματικά εξωφρενικό. Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στελέχη της αγοράς μπορεί σε κάποιο αυτοκίνητο να γλιτώνεις αρκετές χιλιάδες ευρώ κατά την αγορά τους ωστόσο οι επισκέψεις που θα κάνει ο ιδιοκτήτης του στο συνεργείο μπορεί να του στοιχίσουν τα διπλά ή τριπλά χρήματα από ότι σε ένα ακριβότερο αντίστοιχο μοντέλο άλλης εταιρείας.
Βέβαια όπως ήδη έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση το 2011 θα αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας, θα είναι πιο δίκαιος ενώ είναι δεδομένο πως τα Τέλη θα υπολογίζονται και από τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων.
Το κόστος χρήσης
Το ετήσιο κόστος χρήσης στα αυτοκίνητα μπορεί να υπολογιστεί απλά προσθέτοντας την αξία των καυσίμων που πρόκειται να καταναλώσει κάποιος (μέσος όρος 15.000 χλμ.), το κόστος των ασφαλίστρων, το κόστος τακτικής συντήρησης και τα χρήματα που θα καταβάλει για τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με κινητήρα 1.100 κ.εκ. θα πρέπει να καταβάλει περίπου 1000 ευρώ για καύσιμα, 320 ευρώ για ασφάλιστρα (χωρίς προαιρετικές καλύψεις), 98 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και περίπου 300 ευρώ για την τακτική συντήρηση του οχήματος. Το ετήσιο κόστος επομένως για ένα ΙΧ πόλης υπολογίζεται σε 1.718 ευρώ το οποίο μεταφράζεται σε 144 ευρώ το μήνα!
Αν ανέβουμε μία κατηγορία και περάσουμε στα οχήματα με κινητήρες 1,4 ? 1,6 λίτρων τότε ανάλογα αυξάνεται και το ετήσιο κόστος χρήσης. Ειδικότερα οι κάτοχοι των συγκεκριμένων αυτοκινήτων θα πρέπει να καταβάλουν 1.100 και 1.300 ευρώ αντίστοιχα για καύσιμα, 400 ευρώ για ασφάλεια, 182 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 350 έως 500 ευρώ για την ετήσια τακτική συντήρηση των αυτοκινήτων. Το ετήσιο κόστος ανέρχεται στα 2.032 ευρώ για οχήματα έως 1.400 κ.εκ. και 2.382 ευρώ για ΙΧ με κινητήρες έως 1.600 κ.εκ. αντίστοιχα. Τα παραπάνω ποσά μεταφράζονται σε 170 και 200 ευρώ το μήνα αντίστοιχα για την χρήση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων!
Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και πάνω σίγουρα έχουν επιβαρυνθεί πολύ περισσότερο από τους υπόλοιπους καθώς στα ετήσια έξοδα θα πρέπει να συνυπολογίσουν και την ετήσια εισφορά η οποία κυμαίνεται από 150 έως και 650 ευρώ!
Ειδικότερα κάποιος κάτοχος αυτοκινήτου με κινητήρα 2 λίτρων θα πρέπει να καταβάλει τουλάχιστον 1500 ευρώ για καύσιμα, 500 ευρώ για ασφάλεια, 592 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και τουλάχιστον 600 ευρώ για την ετήσια συντήρηση. Το ετήσιο κόστος των δίλιτρων αυτοκινήτων εκτοξεύεται στα 3.192 ευρώ το οποίο μεταφράζεται σε 266 ευρώ κάθε μήνα!
Τέλος οι «τυχεροί» ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 3 λίτρων θα πρέπει να καταβάλουν 1800 ευρώ για καύσιμα, 800 ευρώ για ασφάλεια, 914 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και τουλάχιστον 700 ευρώ για την ετήσια συντήρηση. Το ετήσιο κόστος ανέρχεται στα 4.214 ευρώ το οποίο σημαίνει πως για κάθε μήνα οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει πληρώνουν περίπου 352 ευρώ για να το κυκλοφορούν!
Οι παραπάνω υπολογισμοί έγιναν με δεδομένο πως τα αυτοκίνητα έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου του 2005 που σημαίνει πως έχουν μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας κατά 18 ευρώ, τα ασφαλιστήρια συμβόλαια έχουν υπολογιστεί μόνο για τις υποχρεωτικές καλύψεις ενώ τέλος η ετήσια συντήρηση εξαιτίας κάποιων βλαβών μπορεί να είναι πολύ υψηλότερη από αυτή που έχουν αποτυπώσει.
Τέλος οι ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων θα πρέπει να λάβουν υπ’ όψιν τους πως καταβάλουν υψηλότερα Τέλη από 25 έως και 300 ευρώ ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματός τους!
Του Γιώργου Ανδρή από ΗΜΕΡΗΣΙΑ