31 Αυγ 2011

Η αλλαγή των συντελεστών φπα στην εστίαση.

Από αύριο 1/9/2011 αλλάζουν οι συντελεστές ΦΠΑ στην εστίαση.
Στο 23% ΦΠΑ μετατάσσονται οι επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες εστίασης,είτε γίνεται επιτόπια κατανάλωση είτε σε πακέτο.Ετσι στο 23% υπάγονται:
Καφενεία,καφετέριες,εστιατόρια,ταβέρνες,ψητοπωλεία,σουβλατζίδικα,πιτσαρίες,κρεπερί,
αναψυκτήρια,τυροπιτάδικα,ζαχαροπλαστεία όταν σερβίρουν γλυκά σε ταπέζι κλπ επιχειρήσεις εστίασης.Τα καταστήματα αυτά υπολογίζουν συντελεστή φπα 23 % σε οτιδήποτε είδος και αν προσφέρουν (ακόμη και στο εμφιαλωμένο νερό).

Στον συντελεστή 23% υπάγονται τα παρακάτω αγαθά όταν προσφέρονται από οποιαδήποτε άλλα καταστήματα (σούπερ μάρκετ,φούρνοι,μινι μάρκετ,περίπτερα κλπ):
-φαγητά η εδέσματα παρασκευασμένα με οποιοδήποτε τρόπο που ειναι έτοιμα για κατανάλωση χωρίς επεξαργασία από τον αγοραστή (π.Χ κοτόπουλα σουβλας απο σουπερ μαρκετ,ετοιμα φαγητά,σάντουιτσς κλπ).
-Ετοιμα ροφήματα (καφες,τσάι,σοκολάτα κλπ)
-Αναψυκτικά,χυμοί και αεριούχα νερά (σόδες κλπ ανθρακούχα νερά).

Στον συντελεστή ΦΠΑ 13% παραμένουν τα παρακάτω είδη.
-Τυποποιημένα είδη διατροφής
-Μη παρασκευασμένα είδη διατροφής (όσπρια,ζυμαρικά,φρούτα,λαχανικά,κρέατα,ψάρια ,τυριά κλπ)
-Το φυσικό μεταλλικό νερό.
-Γλυκά και γλυκίσματα
-Ψωμί και αρτοσκευάσματα όπως παξιμάδια,φρυγανιές,μπισκότα,κριτσίνια,κέικ,βουτήματα.

Οταν η επιχείρηση είναι μικτή τότε εφαρμόζεται ο συντελεστής ανάλογα με το είδος η την υπηρεσία.Π.Χ Παντοπωλείο-ταβέρνα.Για το παντοπωλείο θα εφαρμόζεται ο συντελεστής φπα ανάλογα με το είδος και για την ταβέρνα όλα στο 23% (κατάστημα εστίασης).

Οποιος χρειάζεται περισσότερες διευκρινίσεις μπορεί να στείλει e-mail στο :

dcorfu@hotmail.com

και θα του απαντήσω.

Ξεκινούν έλεγχοι σε φακέλους με αποδείξεις δαπανών που υπέβαλαν οι φορολογούμενοι

Δειγματοληπτικούς ελέγχους στους φακέλους με τις αποδείξεις δαπανών που υπέβαλαν εφέτος οι φορολογούμενοι, προκειμένου να καλύψουν το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ, θα πραγματοποιήσουν οι Εφορίες. Όπως προκύπτει από τη σχετική εγκύκλιο του γενικού γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών, Γιάννη Καπελέρη, σε κάθε Εφορία θα συσταθεί τριμελής επιτροπή, η οποία θα επιλέξει δείγμα ελέγχου μεταξύ των φακέλων με τις αποδείξεις που έχουν υποβληθεί.

Κριτήριο για την επιλογή των ελέγχων θα αποτελέσει η αναλογία του ποσού των αποδείξεων σε σχέση με το ποσό του εισοδήματος που έχει δηλωθεί. Έτσι, όσοι υπέβαλαν αποδείξεις μεγάλης αξίας, η οποία δεν συνάδει με το ύψος των δηλωθέντων εισοδημάτων ή λαμβάνουν μεγάλες επιστροφές φόρου, θα βρεθούν αντιμέτωποι με τον έλεγχο.

Το δείγμα που θα ελεγχθεί θα προσδιορισθεί ως εξής:

-Για τις ΔΟΥ που παραλαμβάνουν σε ετήσια βάση έως 10.000 δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος 50 φακέλους αποδείξεων, έως 20.000 δηλώσεις 100 φακέλους, έως 30.000 δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος 200 φακέλους αποδείξεων, ενώ για πάνω από 30.000 δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος 300 φακέλους αποδείξεων.

Το δείγμα των φακέλων με αποδείξεις που θα επιλεγεί θα ελεγχθεί και εφόσον παρουσιαστούν σημαντικές αποκλίσεις από τα αναγραφόμενα στους φακέλους αυτούς των ποσών των αποδείξεων, θα επιλεγεί και δεύτερο δείγμα για έλεγχο. Σε αντίθετη περίπτωση οι φάκελοι που έχουν επιλεγεί για έλεγχο και έχουν ελεγχθεί μαζί με τους υπόλοιπους φακέλους θα παραδοθούν για ανακύκλωση, σε συνεργασία με τον Δήμο όπου βρίσκεται η κάθε ΔΟΥ. Παράλληλα, έλεγχοι σχεδιάζονται και για όσους υπέβαλαν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις τους.

Εξάλλου, με άλλη εγκύκλιο προς τις Εφορίες, το υπουργείο Οικονομικών έδωσε εντολές για άμεση αποστολή των εφετινών φορολογικών δηλώσεων που βρίσκονται ακόμα στις ΔΟΥ. Στην εγκύκλιο επισημαίνεται ότι εφέτος έχει παρατηρηθεί σημαντική καθυστέρηση στην αποστολή των φορολογικών δηλώσεων που υποβλήθηκαν χειρόγραφα και ταχυδρομικά στις Εφορίες, με αποτέλεσμα να καθυστερεί και η διαδικασία εκκαθάρισης και είσπραξης

Οι 10 πιο ασφαλείς αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο

Καθορίστηκε ο "λευκός κατάλογος" με τις 10 πιο ασφαλείς αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο, τον οποίο εξέδωσε και έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα στη Γενεύη η ελβετική υπηρεσία αξιολόγησης των αεροπορικών μεταφορών ATRA.

Ο κατάλογος αυτός, ο οποίος καταρτίζεται και δημοσιοποιείται φέτος για πρώτη φορά και αναμένεται να εκδίδεται εφεξής ετησίως, έγινε βάσει όχι μόνον των αεροπορικών δυστυχημάτων, αλλά και μιας πολύ ευρείας σειράς δεδομένων.

Με αλφαβητική σειρά, οι δέκα καλύτερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο όσον αφορά τη συνολική ασφάλεια είναι: Air France-KLM, AMR Corporation (American Airlines και American Eagles), British Airways, Continental Airlines, Delta Airlines, Japan Airlines, Lufthansa, Southwest Airlines, United Airlines και US Airways.

Η υπηρεσία αυτή δεν έδωσε στη δημοσιότητα την ακριβή σειρά που κατέλαβαν μετά την αξιολόγησή τους οι δέκα αυτές εταιρείες, καθώς, όπως σημείωσε, όλες οι εταιρείες βρίσκονταν πολύ κοντά η μία στην άλλη.

Η ATRA επέλεξε 15 κριτήρια που συμβάλουν άμεσα ή έμμεσα στην ασφάλεια των πτήσεων.
Στην αξιολόγησή της εξέτασε 100 αεροπορικές εταιρείες, οι 44 από τις οποίες ικανοποιούσαν τα κριτήρια αυτά.

Ο κατάλογος που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα αφορά τις 10 πρώτες.

28 Αυγ 2011

126 σεισμοί μέσα σε μόλις πέντε ημέρες στην Ελλάδα

Συνολικά 126 σεισμικές δονήσεις με ένταση πάνω από 2 βαθμούς της κλίμακας ρίχτερ έχει καταγράψει το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Αστεροσκοπείο της Αθήνας στον Ελλαδικό χώρο, τις τελευταίες πέντε ημέρες. Η έντονη αυτή σεισμική δραστηριότητα εστιάζεται κατά κύριο λόγο σε δύο περιοχές της χώρας.

Στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας με βασικά σημεία την περιοχή μεταξύ Καλαμάτας και Μελιγαλά καθώς και τους θαλάσσιους χώρους νοτίως της Μεθώνης και νοτίως της Ζακύνθου και στη θαλάσσια περιοχή βορείως της Σητείας στην Κρήτη.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει μάλιστα το γεγονός ότι στην περίπτωση της Πελοποννήσου το εστιακό βάθος είναι εξαιρετικά επιφανειακό ακόμη και έως 1 χιλιόμετρο. Αναλυτικά οι σεισμοί που έχουν καταγραφεί στην ελλληνική επικράτεια από την Τρίτη έως και σήμερα το μεσημέρι είναι.

Φάντασμα... κοριτσιού στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Νάπολης

ΤO φάντασμα ενός κοριτσιού ισχυρίζεται πως παρενοχλεί τους εργάτες που ανακαινίζουν το Aρχαιολογικό Mουσείο Νάπολης ο αρχιτέκτονας Ορέστης Αλβάρο. Oσο και αν φαίνεται απίθανη η εν λόγω είδηση, ο αρχιτέκτονας, που του ανατέθηκε το έργο από το Yπουργείου Πολιτισμού της Ιταλίας, δηλώνει πως είναι ένας προσγειωμένος άνθρωπος που ποτέ του δεν πίστεψε σε ανεξήγητες ιστορίες.

Oλα ξεκίνησαν όταν οι εργάτες που δούλευαν στο μουσείο παραπονέθηκαν στον αρχιτέκτονα ότι συνέβαιναν ανεξήγητες σκανδαλιές που τους είχαν ανησυχήσει. Για παράδειγμα αντικείμενα χάνονταν ή άλλαζαν θέση, δοχεία με νερό άδειαζαν μυστηριωδώς κ.ά.

Αποφάσισε τότε να επισκεφτεί τον χώρο εργασίας και όταν τράβηξε μία φωτογραφία με το κινητό του τηλέφωνο παρατήρησε πως η συσκευή κατέγραψε το περίγραμμα ενός κοριτσιού ντυμένου με ρούχα άλλης εποχής! Eμεινε έκπληκτος και ρώτησε τους εργαζόμενους αν κάποιος είχε φέρει την κόρη του στη δουλειά για να πάρει αρνητική απάντηση.

Το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις και χθες φιλοξενήθηκε στο φύλλο της έγκυρης ιταλικής εφημερίδας «La Repubblica», όπου η διευθύντρια του μουσείου Βαλέρια Σανπάολο δήλωσε πως «δεν είναι τίποτα άλλο παρά “καθαρή φαντασία”». Και όταν τη ρώτησαν αν είναι καλό να καλέσει κάποιον ειδικό για την αντιμετώπιση των φαντασμάτων, είπε πως το μουσείο περιμένει περισσότερο από τα φαντάσματα τις επισκέψεις των επισκεπτών όταν ανοίξει τις πύλες του. Oσο για τη φωτογραφία - απόδειξη του «φαντάσματος» η Βαλέρια Σανπάολο είπε ότι «σήμερα με την τεχνολογία μπορείς να κάνεις τα πάντα!».

Μπλόκο σε 1,5 εκατ. ΑΦΜ υπόπτων για φοροδιαφυγή

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ… εκκαθάριση ξεκινά από την 1η Σεπτεμβρίου το Yπουργείο Οικονομικών με στόχο να διαγραφούν περίπου 1,5 εκατομμύριο καταχωρήσεις αριθμού φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) που είτε εμφανίζονται ως ανενεργοί ή θεωρούνται ύποπτοι, δηλαδή αντιστοιχούν σε εταιρίας-«μαϊμού».

Το Yπουργείο Οικονομικών προχωρεί στη μαζική απενεργοποίηση του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου στο ΤAXISnet, όσων εμφανίζονται να ασκούν επάγγελμα ή άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα, ενώ στην πραγματικότητα είναι εταιρίες-«φαντάσματα», επιχειρήσεις που έκλεισαν προ πολλών ετών ή επαγγελματίες που απλά σταμάτησαν τη δραστηριότητά τους.

Με το μπλοκάρισμα του ΑΦΜ το Yπουργείο Οικονομικών δένει τα χέρια των παραβατών αφού, μεταξύ των άλλων, δεν θα μπορούν να εκδίδουν πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας, να εισπράττουν επιστροφές φόρων ή να πληρώνονται για συναλλαγές τους με το Δημόσιο, να μεταβιβάζουν ακίνητα ή ακόμα και να λάβουν δάνειο από τράπεζα.

Με τον τρόπο αυτό τους αναγκάζει να περάσουν από την εφορία, αν θέλουν πίσω τον ΑΦΜ τους. Το μπλοκάρισμα του ΑΦΜ αγγίζει περισσότερο ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρηματίες, με ιδιαίτερη αυστηρότητα για επιχειρήσεις που πραγματοποιούν συναλλαγές με χώρες της Ε.Ε., χωρίς να αφήνει ανεπηρέαστους ακόμα και μισθωτούς ή συνταξιούχους.

Από τους 8,3 εκατ. ΑΦΜ που αναγράφονται στα μητρώα της εφορίας, τα 3,1 εκατ. φορολογούμενοι έχουν «επαγγελματικό» ΑΦΜ: γιατροί, δικηγόροι, τεχνίτες, έμποροι, εστιάτορες, ξενοδόχοι, βιοτέχνες, διαφημιστές, καλλιτέχνες κ.λπ. Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι σχεδόν οι μισοί εξ αυτών –περίπου 1,4 εκατ. επιτηδευματίες– εμφανίζονται πως ζουν χωρίς εισόδημα, δεν υποβάλλουν δηλώσεις στην εφορία ή δηλώνουν μηδενικά έσοδα.

Σε αυτούς θα πρέπει να προστεθούν και άλλες 97.000 από τις συνολικά 221.300 επιχειρήσεις της χώρας μας (σχεδόν 1 στις 2 δηλαδή) που φαίνεται να λειτουργούν «αφιλοκερδώς» στην εφορία.

Οι εταιρίες αυτές αποτελούν «πληγή» για τα δημόσια έσοδα, αφού το 2009 κλήθηκαν να πληρώσουν 52 εκατ. για φόρους, αλλά τους επιστράφηκαν στο τέλος 437 εκατ. ευρώ.

Oπως τονίζουν στελέχη του Yπουργείου Oικονομικών, πίσω από τους περίπου 1,5 εκατ. «αδρανείς» ΑΦΜ κρύβονται συχνά επιχειρήσεις-«φαντάσματα» που εκδίδουν πλαστά τιμολόγια για να γλιτώνουν φόρους και να κάνουν «ξέπλυμα» χρήματος οι επιτήδειοι. Ενώ δηλαδή μια εταιρία φαίνεται μικρή και φορολογικά ασήμαντη, μπορεί να έχει προμηθεύσει με χιλιάδες τιμολόγια μια μεγάλη επιχείρηση, προκειμένου αυτή να εμφανίζει δαπάνες και να γλιτώνει φόρους. Οι ελεγκτές, όταν διενεργούν ελέγχους σε επιχειρήσεις, έρχονται αντιμέτωποι με τιμολόγια και πληθώρα από παραστατικά, τη γνησιότητα των οποίων δεν μπορούν να ελέγξουν, αφού σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις της χώρας έχουν ΑΦΜ και σφραγίδα αλλά δεν έχουν πραγματική δραστηριότητα.

Οι διαδικασίες εκκαθάρισης του μητρώου TAXIS θα αρχίσουν την 1η Σεπτεμβρίου, οπότε οι φορολογούμενοι που έχουν εντοπιστεί ήδη από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα λάβουν επιστολή με την οποία θα καλούνται να προσέλθουν στην εφορία εντός μηνός ώστε να ρυθμίσουν τις εκκρεμότητές τους και να πληρώσουν τυχόν έξτρα φόρους και πρόστιμα.

Μετά την πάροδο της προθεσμίας και εφόσον ο ενδιαφερόμενος δεν ανταποκριθεί, ο ΑΦΜ θα απενεργοποιείται κεντρικά και θα ενημερώνονται αυτόματα όλες οι εφορίες. Στην πραγματικότητα ο ΑΦΜ δεν καταργείται, αλλά αδρανοποιείται. Για να καταστεί ξανά ενεργός, ο φορολογούμενος πρέπει να έχει ρυθμίσει όλες τις εκκρεμότητές του.

Υπό εξέταση η κατάργηση του ΦΠΑ στα ακίνητα

THN κατάργηση του ΦΠΑ στα ακίνητα πιθανότατα από το 2012, σε μια προσπάθεια να στηρίξει την κτηματαγορά που ταλανίζεται στην παρατεταμένη ύφεση, μελετά το Yπουργείο Οικονομικών. Με βάση εισηγήσεις που εξετάζονται, εφόσον καταργηθεί ο ΦΠΑ, στις συναλλαγές θα επιβάλλεται:

– Eίτε ο φόρος μεταβίβασης που θα κοστίζει περίπου το μισό (αν παραμείνει στο 8%-10% που είναι σήμερα) ή 30%-60% λιγότερο, αν αλλάξουν οι συντελεστές και κλιμακωθούν από 8% ως 12% για ακίνητα έως 300.000 ευρώ και στο 15% για ακίνητα μεγαλύτερης αξίας.

– Eίτε ο φόρος υπεραξίας (που θα τον πληρώνει ο πωλητής) και ένα μηδαμινό τέλος συναλλαγής (1%-3% το πολύ) που θα αναλαμβάνει να το πληρώνει ο αγοραστής.

Και στις δύο περιπτώσεις, πριμοδοτείται η αγορά καινούργιων ακινήτων, καθώς κλείνει η φορολογική «ψαλίδα» που τα χώριζε με τα παλαιά ακίνητα με αποτέλεσμα να τα καθιστά «απαγορευτικά».

Παράγοντες της αγοράς ακινήτων θεωρούν ότι η κατάργηση του ΦΠΑ θα «ξεμπλοκάρει» την αντιπαροχή και θα μειωθεί το απόθεμα των χιλιάδων ακινήτων που παραμένουν αδιάθετα.

Oπως δηλαδή, προβλέπει ο υφιστάμενος νόμος, εάν οι κατασκευαστές μέσα σε μία πενταετία από την έκδοση της οικοδομικής άδειας δεν έχουν καταφέρει να πουλήσουν τα ακίνητά τους, πληρώνουν ΦΠΑ αυτοπαράδοσης, επειδή το κράτος θεωρεί ότι κάνουν χρήση αυτών.

Με άλλα λόγια, από το τέλος του έτους για ακίνητα που παραμένουν απούλητα για μία πενταετία και υπάγονται στον ΦΠΑ (έχουν οικοδομική άδεια από 1.1.2006), οι κατασκευαστές θα πρέπει να πληρώσουν υψηλότατους φόρους.

Για παράδειγμα, ακίνητο για το οποίο εκδόθηκε οικοδομική άδεια το 2006 (και έχει ανεγερθεί), αντικειμενικής αξίας 700.000 ευρώ, ο κατασκευαστής θα πρέπει να πληρώσει, εάν δεν το πουλήσει, ΦΠΑ 161.000 ευρώ.

Η αντικατάσταση του ΦΠΑ 23% από τον φόρο μεταβίβασης 11% αναμένεται να επιδράσει στις τιμές των ακινήτων, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, οι οποίοι παρά τη σφοδρότητα της κρίσης έχουν προχωρήσει σε πολύ μικρές μειώσεις τιμών στις προ του 2006 κατοικίες.

Στο οικονομικό επιτελείο ευελπιστούν ότι τα 60-70 εκατ. ευρώ που δυνητικά χάνει το Δημόσιο θα αναπληρωθούν εύκολα από την αύξηση των πωλήσεων.

Αν καταργηθεί ο ΦΠΑ, η ελάφρυνση για τους αγοραστές θα είναι σημαντική. Αν σήμερα κάποιος αγοράσει νέο ακίνητο αξίας 300.000 ευρώ, θα πληρώσει ΦΠΑ 23%, δηλαδή 69.000 ευρώ. Με την κατάργηση θα επιβαρυνθεί με τον φόρο μεταβίβασης 10% και θα πληρώσει 30.000 ευρώ. Θα γλιτώσει δηλαδή 39.000 ευρώ.

Αναμένεται επίσης να ξεμπλοκαριστούν και οι αντιπαροχές που έχουν "παγώσει". Σήμερα, τρίτεκνος που δίνει ένα οικόπεδο αντιπαροχή για να πάρει τρία διαμερίσματα αξίας 100.000 ευρώ το ένα, θα πληρώσει ΦΠΑ 23%, δηλαδή θα επιβαρυνθεί με 69.000. Αν ο ΦΠΑ καταργηθεί, δεν θα πληρώσει τίποτα.

Τα σενάρια για κατάργηση του ΦΠΑ –για να τεθεί σε ισχύ απαιτείται η έγκριση της Κομισιόν– είχαν ξαναβρεθεί στο προσκήνιο στις αρχές του έτους, ωστόσο το μέτρο παραμένει στα «χαρτιά» μέχρι σήμερα.

18 Ιουλ 2011

Αρειος Πάγος: Οχι στην επαναπρόσληψη των άδικα απολυμένων

Οχι στην αυτόματη επαναπρόσληψη για όποιον εργαζόμενο απολύθηκε άδικα λέει ο Αρειος Πάγος, έστω και αν η απόλυσή του ακυρώθηκε δικαστικά με τη διαπίστωση ότι ήταν παράνομη και μάλιστα επιδικάστηκαν για τον λόγο αυτόν μισθοί υπερημερίας ή και αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης.

Πρόκειται για νομολογιακή στροφή που οδηγεί σε περαιτέρω συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων στον τομέα της καταγγελίας της εργασιακής σύμβασης, σε μια περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για τους εργαζόμενους.

Τα δικαστήρια επί χρόνια συνήθιζαν να παρέχουν ουσιαστική προστασία σε όσους απολύονταν άδικα. Μόλις διαπίστωναν ότι η απόλυση είναι παράνομη και καταχρηστική, μαζί με την επιδίκαση μισθών υπερημερίας διέτασσαν την επαναπρόσληψη του απολυθέντα στην ίδια ή παρεμφερή θέση με εκείνη όπου απασχολείτο, απειλώντας τον εργοδότη με χρηματικές και ποινικές κυρώσεις για κάθε μέρα που δεν θα αποδεχόταν την εργασία του απολυθέντα.

Την ουσιαστική αυτή προστασία, που αποτελούσε αντικίνητρο για «εύκολες» απολύσεις, είχε επικυρώσει ο ΑΠ με τη νομολογία του εδώ και πέντε χρόνια (1540/06), κρίνοντας ότι ο εργοδότης, μόλις διαπιστωθεί η καταχρηστικότητα της απόλυσης, υποχρεώνεται να επαναπροσλάβει αυτόματα τον αδίκως απολυθέντα απασχολώντας τον πραγματικά.

Η ευνοϊκή αυτή νομολογία στηρίχθηκε στον φιλεργατικό νόμο 1264/82 που απειλεί με ποινές τον εργοδότη που αρνείται να απασχολήσει πραγματικά τον εργαζόμενο, του οποίου η απόλυση ακυρώθηκε δικαστικά.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η προστατευτική νομολογία άρχισε να υποχωρεί με αρεοπαγιτικές αποφάσεις που αμφισβητούσαν την αυτόματη επαναπρόσληψη παραπέμποντας το ζήτημα στην Ολομέλεια, λόγω της κρισιμότητας, της διχογνωμίας και των επιπτώσεων σε ευρύτατο κύκλο προσώπων.

Δυσμενής στροφή

Η Ολομέλεια ΑΠ έκρινε ότι για να υποχρεωθεί ο εργοδότης να επαναπροσλάβει τον παράνομα απολυθέντα (όπως βεβαιώθηκε δικαστικά), ο τελευταίος πρέπει να αποδείξει ότι η άρνηση του εργοδότη να τον απασχολήσει ξανά υπερβαίνει προφανώς τα κριτήρια που επιβάλλουν η καλή πίστη και τα χρηστά ήθη και είναι επομένως καταχρηστική. Στην περίπτωση αυτή, ο παράνομα απολυμένος μπορεί να ξαναπάρει τη δουλειά του, μόνο αν αποδείξει ότι η άρνηση επαναπρόσληψης θίγει υλικά και ηθικά συμφέροντά του ή προσβάλλει χωρίς λόγο την προσωπικότητά του, με τρόπο που του παρέχει δικαίωμα να αξιώσει τη μελλοντική άρση της προσβολής και χρηματική ικανοποίηση, λόγω ηθικής βλάβης. Ομως οι επιπλέον αυτές προϋποθέσεις καθιστούν πολύ δυσκολότερη στην πράξη την εργασιακή αποκατάσταση του άδικα απολυμένου.

Η Ολομέλεια έκρινε (9/11) ότι παρά τις απειλές (για ποινικές - χρηματικές κυρώσεις) του ν. 1264/82, η εργοδοτική υποχρέωση για επαναπρόσληψη δεν προκύπτει αυτόματα με την ακύρωση της απόλυσης. Στη λογική αυτή δεν πρέπει να παραμερίζεται ή περιορίζεται το διευθυντικό δικαίωμα, παρά μόνο εφόσον διαπιστώνεται ότι η άρνηση επαναπρόσληψης ασκείται καταχρηστικά.

12 Ιουλ 2011

Οι σκοτεινές διαδρομές της χρηματικής βοήθειας προς τους πυρόπληκτους

Ακόμη μία τρανταχτή περίπτωση αδιαφάνειας στον «αμαρτωλό» Δήμο Ζαχάρως Ηλείας, η οποία έχει να κάνει με την περίεργη διαδρομή του χρήματος που δόθηκε ως βοήθεια για την ανακούφιση των πληγέντων κατοίκων από τις πυρκαγιές του 2007, αποκαλύπτει το 418/Π/2011 εμπιστευτικό πόρισμα των επιθεωρητών ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.

Το πόρισμα, που ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2011, εστάλη στον εισαγγελέα Εφετών Αθηνών για την αναζήτηση ποινικών ευθυνών και στον γ.γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου Τάσο Αποστολόπουλο, με την εντολή να ασκήσει αυτός πειθαρχική δίωξη για σοβαρή παράβαση καθήκοντος του Ν.3463/2006, στον ευρισκόμενο σε αργία δήμαρχο της Ζαχάρως Πανταζή Χρονόπουλο.

Δ.Σ. και ακυρώσεις

Η εκπληκτική ιστορία, όπως αυτής περιγράφεται στο πόρισμα των ελεγκτών επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, έχει ως εξής:

Το εν λόγω ακίνητο κρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο ως το μόνο κατάλληλο για τη δημιουργία αποθηκών, χώρου στάθμευσης και συνεργείου επισκευής αυτοκινήτων του δήμου. Το Δ.Σ. κατά πλειοψηφία εξουσιοδότησε τον κ. Χρονόπουλο να υπογράψει τη σύμβαση της αγοραπωλησίας και όρισε την εκτιμητική επιτροπή. Ομως με την 4352/18.4.2008 απόφασή του ο γ.γ. περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ακύρωσε την απόφαση ως προς το μέρος που αφορούσε τον ορισμό των μελών της επιτροπής λόγω μη νόμιμης συγκρότησης αυτής.

Το Δ.Σ. Ζαχάρως με την 236/3.6.2008 όρισε νέα μέλη εκτιμητικής επιτροπής, αλλά και πάλι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με την 8179/30.6.2008 απόφαση ακύρωσε τη συγκρότηση ως μη νόμιμη...

Στις 17.11.2008 το Δ.Σ. Ζαχάρως με την 424 απόφασή του προέβη σε νέο ορισμό μελών εκτιμητικής επιτροπής, η οποία αρχικά απορρίπτεται λόγω μη νομιμότητας από το γραφείο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Ηλείας, αλλά στη συνέχεια νομιμοποιείται από το παράθυρο... με το αιτιολογικό της «τεκμαιρόμενης νομιμότητας», καθώς ο τότε περιφερειάρχης μυστηριωδώς ξεχνάει να υπογράψει τη νέα απόφαση απόρριψης.

Στις 30.4.2009 το Δ.Σ. Ζαχάρως εξουσιοδοτεί με την 121/30.4.2009 απόφασή του τον Πανταζή Χρονόπουλο να διαχειριστεί το ποσό των 350.000 ευρώ από το λογαριασμό 101002001000644 που ανοίχτηκε από τον πρώην δήμαρχο στις 29.4.2009 δηλαδή μία μέρα πριν (!) τη σχετική απόφαση του Δ.Σ.

Ομως και αυτή η απόφαση ακυρώνεται με την 6179/8.5.2009 απόφαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με το αιτιολογικό ότι αυτή είναι α) «αόριστη και ασαφής αφού δεν προκύπτει από πού προέρχεται το ποσό των 350.000 ευρώ» β) «ο δήμαρχος δεν μπορεί να ορίζεται διαχειριστής των χρηματικών ποσών του δήμου διότι αρμόδια είναι η ταμειακή υπηρεσία με επικεφαλής τον δημοτικό ταμία βάσει του άρθρου 25 του Π.Δ. 774/80».

Ο Δήμος Ζαχάρως αγνοεί τις σχετικές αποφάσεις και προχωρά αυθαίρετα και παράνομα στην έκδοση χρηματικού εντάλματος πληρωμής ποσού 11.578 ευρώ για την κάλυψη των εξόδων συμβολαίων. Στη συνέχεια ο κ. Χρονόπουλος, παρά την ακύρωση των σχετικών αποφάσεων για τις οποίες ήταν ενήμερος, προβαίνει στο 9055/27.5.2009 συμβόλαιο αγοραπωλησίας, δηλαδή σε απ' ευθείας αγορά του ακινήτου ιδιοκτησίας Alpha Bank αντί τιμήματος 350.000 ευρώ.

Ισόποση δωρεά

Μετά την άρση του τραπεζικού απορρήτου στον επίμαχο λογαριασμό, προκύπτει ότι αυτός ανοίχτηκε στις 29.4.2009 στην Alpha Bank από τον τότε δήμαρχο Πανταζή Χρονόπουλο για την υπογραφή και μόνο του συμβολαίου αγοραπωλησίας.

Ο ανωτέρω λογαριασμός στις 27.5.2009 πιστώθηκε με 350.000 ευρώ από τη χρηματική δωρεά της ALPHA ΒΑΝΚ προς τον Δήμο Ζαχάρως και την ίδια ημέρα(!) χρεώθηκε με το ίδιο ακριβώς ποσό για την έκδοση τραπεζικής επιταγής της ίδιας τράπεζας προκειμένου να καταβληθεί το τίμημα της αγοραπωλησίας.

Σε ερωτήματα των επιθεωρητών ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης η οικονομική υπηρεσία του Δήμου Ζαχάρως επισημαίνει ότι από κανένα λογαριασμό του δήμου δεν εκταμιεύτηκε το ποσό των 350.000 ευρώ και ότι ο επίμαχος τραπεζικός λογαριασμός δεν ανοίχτηκε - κινήθηκε - ενεργοποιήθηκε από την Οικονομική Ταμειακή υπηρεσία του δήμου και ότι ο λογαριασμός δεν ήταν καταχωρισμένος στο διπλογραφικό σύστημα.

Η «Ε» ζήτησε γραπτώς, όπως ζητήθηκε, εξηγήσεις για το θέμα από τη διοίκηση της Alpha Bank, αλλά μέχρι χθες αργά το βράδυ δεν είχε λάβει κάποια απάντηση. *

Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

4 Ιουλ 2011

Δεν καταλαβαίνω γιατί όμως μας φταίνε οι ξένοι και δεν φταίμε εμείς...

Όλοι είναι αγανακτισμένοι με τα νέα μέτρα και συμφωνώ με αυτό. Δεν καταλαβαίνω γιατί όμως μας φταίνε οι ξένοι και δεν φταίμε εμείς. Φταίνε οι Γερμανοί που μας έδιναν τις επιδοτήσεις και τα δάνεια γιατί αγοράζαμε τα προϊόντα τους. Γιατί δεν γινόταν το αντίθετο. Ξεχνάμε ότι είμαστε μια αγορά 10 μόνο εκατ. και αυτοί είναι 70 εκατ. Ποιος ο λόγος να μας έχουν τόσο μανία να μας καταστρέψουν. Γιατί δεν πουλούσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις σε αυτούς. Γιατί δεν χρησιμοποιήσαμε το επιχειρηματικό μας δαιμόνιο και εκμεταλλευόμενοι τις επιδοτήσεις και τα δάνεια να έχουμε τις δικές μας πολυεθνικές όπως και οι Ολλανδοί. Γιατί δεν γίναμε μεγάλοι έμποροι και επιστήμονες όπως οι Αρχαίοι πρόγονοί μας που υπερηφανευόμαστε για αυτούς. Γιατί αν φύγουμε τώρα από το μνημόνιο και γυρίσουμε στη δραχμούλα όλα θα είναι καλύτερα και θα μπορέσουμε να κάνουμε αυτά που δεν κάναμε τόσα χρόνια.


Πάντα θα φταίνε κάποιοι άλλοι και ποτέ εμείς. Φταίνε οι τράπεζες που έδιναν δάνεια και όχι εμείς που τα παίρναμε και μάλιστα με ψεύτικα στοιχεία. Πως θα φαινόταν σε εσάς όλους που βρίζετε συνέχεια τους Γερμανούς να ερχόταν μια μικρή χώρα τύπου Αλβανίας να μας έδινε ψεύτικα στοιχεία ότι έχει καλά οικονομικά, να της δίναμε δάνειο και μετά να παραδεχόταν ότι μας έπιασε κορόιδο και δεν θα μας επιστρέψει το δάνειο. Τότε να δω εγώ βρισίδια.

Ναι τα μέτρα είναι άδικα αλλά και αναγκαία. Άδικα είναι γιατί τα παίρνει η ελληνική κυβέρνηση και όχι γιατί μας τα επιβάλει η τρόικα. Η τρόικα θέλει ένα μέτρο να μειωθεί το έλλειμμα του προϋπολογισμού. Απλό ή κόβεις δαπάνες ή αυξάνεις έσοδα. Η κυβέρνηση φέρνει μέτρα αύξησης εσόδων και όχι κόψιμο δαπανών. Όσο για τα φιλέτα που έχουμε βαρεθεί να ακούμε, γιατί σίγουρα να πουληθούν σε ξένους, μπορούν να αγοραστούν από Έλληνες επιχειρηματίες. Αλλά όλοι ξέρουμε ότι ούτε και αυτοί υπάρχουν διότι οι περισσότεροι ήταν και είναι κρατικοδίαιτοι.

Η λύση είναι εδώ και χρόνια μία, επιχειρηματικότητα, εξωστρέφεια και πολύ δουλειά. Δεν το κάναμε μέχρι τώρα γιατί ήταν δύσκολο, τώρα είναι η ύστατη στιγμή. Αλλά δεν βλέπω φως, η κυβέρνηση βαριέται να δουλέψει και να κόψει δαπάνες γιατί είναι δύσκολο, οι επιχειρηματίες μάθανε να δουλεύουν με το κράτος και πως θα γίνουν τώρα ανταγωνιστικοί και τέλος οι Έλληνες πολίτες μάθανε να ζουν σε αυτή την κατάσταση και πως θα ξυπνήσουν και θα πρέπει να δουλέψουν.

nikosgr07

2 Ιουλ 2011

Γκίντο Βεστερβέλε: Oύτε κατά διάνοια η Ελλάδα εκτός ευρώ

Κατηγορηματικός είναι ο γερμανός Υπουργός Εξωτερικών Γκίντο Βεστερβέλε: «Χωρίς Ελλάδα Ευρώπη δεν γίνεται» είπε σε συνέντευξη του στο «Βήμα της Κυριακής».

Ο κ. Βεστερβέλε, τόνισε ότι η Ελλάδα είναι «ένα από τα λίκνα του ευρωπαϊκού πολιτισμού», ξεκαθαρίζοντας ότι «η ενωμένη ήπειρος μας είναι αδιανόητη χωρίς τη χώρα σας».

Χαρακτηρίζοντας «θετική» την υπερψήφιση του Μεσοπρόθεσμου προγράμματος, επισημαίνει ότι με αυτόν τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία στην ελληνική κυβέρνηση «να σταθεροποιήσει την οικονομία της χώρας. Αλλά τώρα, που ξεπεράσαμε το βουνό, αρχίζουν οι δυσκολίες της πεδιάδας. Οι αποφάσεις της Βουλής είναι το ένα, η υλοποίησή τους το άλλο. Και αυτό το δεύτερο είναι που μετράει, αν θέλουμε να ισχυροποιήσουμε το κοινό ευρωπαϊκό σπίτι και ιδιαίτερα την Ελλάδα».

Σχολιάζοντας την κρίση στην Ελλάδα και το πόσο αυτή έχει επηρεάσει την Ευρώπη, ήταν για ακόμα μια φορά κατηγορηματικός: «Αυτός που διέρχεται σήμερα κρίση δεν είναι το ευρώ, ούτε η Ευρώπη, αλλά η πολιτική των χρεών ορισμένων χωρών-μελών. Το ζητούμενο λοιπόν είναι να σταματήσει αυτή η πολιτική. Και αυτό πρέπει να γίνει με σύνεση. Δεν μπορεί να καταπολεμήσει κανείς το χρέος με νέα χρέη, αλλά μόνο με δημοσιονομική πειθαρχία και μεταρρυθμίσεις. Ένα νόμισμα είναι τόσο ισχυρό όσο και οι οικονομίες των χωρών οι οποίες το εκδίδουν».

Μιλώντας για τη στάση του Αντώνη Σαμαρά, δηλώνει πως δέχεται το δικαίωμα της αντίθετης άποψης, προειδοποιεί ωστόσο για τους κινδύνους που θα προκύψουν από τυχόν απόρριψη των μεταρρυθμίσεων.

Όσο για το ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ; το απορρίπτει κατευθείαν: «Μα τι λέτε; Πώς θα μπορούσα να μη θέλω στην Ευρώπη μια από τις κοιτίδες του ευρωπαϊκού πολιτισμού; Ούτε κατά διάνοια», δηλώνει χαρακτηριστικα.

1 Ιουλ 2011

ΠΟΙΗΜΑ: Η ΑΓΟΡΑ ΠΑΙΔΕΥΕΙ, ΔΕΝ ΧΑΙΔΕΥΕΙ.

Νο Δημοκράτες ξέρετε

γιατί ‘ναι ετσ’ η χώρα;

Η αγορά που θέλετε

της έκοψε τη φόρα.


Απότομα και έπεσε

και χτύπησε στο σώμα

Και το κρανίο διέλυσε

και τώρα ‘ναι σε κώμα.


Σε τούτη την κατάσταση

μπορεί να παραμείνει

πολύ, αν επανάσταση

για να σωθεί, δεν γίνει!


Κι εσείς αντί να κάνετε

την αυτοκριτική σας

Την άχρηστη μας δείχνετε

πολιτική πυγμή σας.


Αγαναχτείτε, βρίζετε

και σπάζετε βιτρίνες

Αναρχικοί το παίζετε

μα είστε προβατίνες.


Σαν κείνες που δεν έχουνε

να κατεβάσουν γάλα

και στα αρνιά τους δίνουνε

να πιουν, από μπουκάλα.


Αντί να απορρίψετε

της αγοράς τα ‘’πρέπει’’

τα ‘’τέτοια,, μας ζαλίζετε

κι αυτή κακώς διαπρέπει.


Πηγαίνετε στο διάβολο

της αγοράς λακέδες

Να γίνετε το σύμβολο

σ’ ανθρώπους τενεκέδες.


Γιάννης Σχίζας.




30 Ιουν 2011

Παρατείνεται για έξι μήνες η ισχύς των απαγορεύσεων πλειστηριασμού

Με το σχέδιο νόμου για τα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015 που ψηφίστηκε σήμερα στη Βουλή παρατείνεται για έξι μήνες η ισχύς των απαγορεύσεων πλειστηριασμού που λήγουν την 30η Ιουνίου 2011.

Ειδικότερα, με το άρθρο 46 του νέου νόμου προβλέπονται τα εξής:

Αναστέλλονται για την περίοδο από την 1η Ιουλίου 2011 έως την 31η Δεκεμβρίου 2011 οι πλειστηριασμοί, οι οποίοι επισπεύδονται για την ικανοποίηση χρηματικών απαιτήσεων που δεν υπερβαίνουν το ποσόν των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ από πιστωτικά ιδρύματα, εταιρείες παροχής πιστώσεων και από τους εκδοχείς των απαιτήσεων αυτών. Η διάταξη προστατεύει όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα (καταναλωτές, επιχειρήσεις κ.ά.).

Περαιτέρω, παρατείνεται για έξι μήνες, δηλαδή μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2011, η απαγόρευση πλειστηριασμού της κύριας ή μοναδικής κατοικίας. Πρόκειται για παράταση της απαγόρευσης που εμπεριέχεται στο νόμο 3869/2010 για τη ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων («τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά»). Απαγορεύεται επομένως μέχρι τέλος του τρέχοντος έτους ο πλειστηριασμός της κατοικίας ακόμη και όταν η απαίτηση του πιστωτικού ιδρύματος υπερβαίνει το ποσόν των 200.000 ευρώ ή και όταν ο πλειστηριασμός γίνεται από οποιονδήποτε τρίτο. Με τη διάταξη προστατεύεται η κατοικία, η αξία της οποίας δεν υπερβαίνει τα όρια που ορίζονται στο άρθρο 9 παρ. 2 του ν. 3869/2010, δηλαδή δεν υπερβαίνει το αφορολόγητο όριο απόκτησης πρώτης κατοικίας, προσαυξημένο κατά 50%. Με το νέο νόμο διευκρινίζεται πλέον ρητά ότι η απαγόρευση καταλαμβάνει την κύρια ή μοναδική κατοικία κάθε φυσικού προσώπου, ανεξαρτήτως δηλαδή αν στερείται ή όχι πτωχευτικής ικανότητας. Συνεπώς, προστατεύεται η κατοικία όλων των φυσικών προσώπων, συμπεριλαμβανομένων και των εμπόρων.

Η αναστολή των πλειστηριασμών θα δώσει τη δυνατότητα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις που έχουν περιέλθει σε αδυναμία πληρωμής να αναδιοργανώσουν σε μία εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία την κάλυψη των αναγκών τους και να επιδιώξουν την καλύτερη δυνατή διευθέτηση και εξυπηρέτηση των οφειλών τους. Περαιτέρω, η παράταση θα διευκολύνει την απρόσκοπτη αξιοποίηση του ν. 3869/2010 για τη ρύθμιση των οφειλών των υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων, ενόψει και του συνεχώς αυξανόμενου ενδιαφέροντος που εκδηλώνεται κατά την εναρκτήρια φάση της εφαρμογής του.

29 Ιουν 2011

Τι θα έκανα αν ήμουν πρωθυπουργός

Σήμερα θα ήθελα να σας πω ορισμένα πράγματα που θα έκανα αν ήμουν πρωθυπουργός αυτής της χώρας. Και επειδή δεν αναμένω να πραγματοποιηθεί στο ελάχιστο αυτό το παιδικό μου όνειρο, μην τρομάξετε και πολύ με αυτά που θα διαβάσετε, διότι δεν θα έχω την ευκαιρία να τα πραγματοποιήσω.

Καταρχάς το πρώτο πράγμα που θα έκανα θα ήταν να κόψω τα περιττά έξοδα και τις μεγάλες απολαβές ορισμένων. Και που αλλού πιο εύκολα από να το κάνει κάποιος αυτό από το ασφαλιστικό.

Άρα το πρώτο πράγμα που θα έκανα είναι να καθιερώσω την ανωτάτη σύνταξη στα όρια του βασικού μισθού. Και αν σας ανησυχεί το πώς θα ζήσουν οι συνταξιούχοι, καλύτερα να ρωτάτε πως ζουν αυτοί που παίρνουν το βασικό μισθό. Για αυτούς πρέπει να ανησυχείτε και όχι για τους συνταξιούχους. Θα ενοποιούσα όλα τα ταμεία και σύνταξη θα έπαιρναν μόνο όσοι έχουν ανάγκη... ανεξάρτητα από το αν έχουν πληρώσει ή όχι. Οι εισφορές που πληρώνονται έχουν κοινωνικό χαρακτήρα και δεν είναι κουμπαράς. Που σημαίνει ότι αν κερδίσεις στο Λοττο δεν δικαιούσαι να πάρεις μια (όταν και άμα μεταπηδήσουμε σε ένα κεφαλοποιητικό σύστημα, αυτό θα αναθεωρηθεί).

Το δεύτερο πράγμα είναι ότι θα μείωνα κατά 15% τις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων και θα μείωνα τουλάχιστον κατά 100.000 τις θέσεις εργασίας. Και επειδή έχω μειώσει τις συντάξεις, δεν θα χρειαστεί να έχω και τόσο μεγάλες εισφορές. Άρα το κέρδος μου από εκεί θα ήταν κάπου 35% τουλάχιστον.

Το επόμενο που θα έκανα θα ήταν να πουλήσω μέσω πλειστηριασμού οτιδήποτε επιχειρήσεις είχα σαν κράτος στην κατοχή μου. Κάτι παρόμοιο έκανε ο πρωθυπουργός της Βραζιλίας μέσα σε ένα απόγευμα. Και μετά από αυτές, σειρά θα είχαν όλα τα κρατικά νοσοκομεία. Μάλιστα σε αυτή την περίπτωση θα τα έδινα και δωρεάν. Είτε στο Ιατρικό Κέντρο ή σε κάποιον άλλο ικανό να τα διαχειριστεί. Το κέρδος θα ήταν ότι κόσμος να έχει πολύ καλύτερες υπηρεσίες και εγώ θα γλίτωνα ένα σωρό λεφτά κάθε χρόνο. Με λίγα λόγια το κέρδος θα ήταν διπλό.

Το επόμενο θα ήταν να καταργήσω όλα τα δημαρχεία στην πόλη των Αθηνών και να κάνω έναν μεγάλο δήμο. Το κέρδος για τους φορολογούμενους σε αυτή την περίπτωση θα είναι τεράστιο. Έχουμε πάνω από 50 δημάρχους στην Αθήνα (βάλτε και τους σύμβουλος και όλη την υπόλοιπη γραφειοκρατία και μαζεύουμε έναν ολόκληρο στρατό) τη στιγμή που η Νέα Υόρκη έχει μόνο έναν. Αμέτρητοι γραφειοκράτες θα έμειναν χωρίς δουλειά. Και επειδή οι δήμαρχοι δεν μπορούν να αποζημιωθούν από το ταμείο αεργίας, δεν θα μου κόστιζε και τίποτα και θα εξοικονομούσα και ενώ σωρό ευρώπουλα. Και βέβαια ίσως θα μπορούσα να ρίξω και τα δημοτικά τέλη... για να μην γκρινιάζει ο κόσμος.

Θα έκλεινα την Ολυμπιακή Αεροπορία και θα μοίραζα δωρεάν τα αεροπλάνα σε 3-5 διαφορετικές εταιρείες που μπορούν να αποδείξουν ότι μπορούν να τα διαχειριστούν. Όχι μόνο θα γλίτωνα € 200 εκατ. το χρόνο, αλλά θα γλίτωνα και από τις απεργίες κάθε τόσο και λιγάκι.

Η αστυνομία δεν θα παρευρισκόταν πια στα γήπεδα τις Κυριακές. Αν οι ομάδες θέλουν κάποια τάξη, ας την πληρώσουν οι ίδιες. Η αστυνομία έχει άλλες δουλειές.

Με τα χρήματα που θα εξοικονομούσα από όλα αυτά και πολλά άλλα, θα έχτιζα μια καινούργια φυλακή με σύγχρονες προδιαγραφές για να έχω κάποιο μέρος να βάλω όλους αυτούς που δικάζονται με αναστολή! Και τότε θα ήθελα να δω πόσοι θα εξακολουθούν να κάνουν αυτά που κάνουν.

Θα καταργούσα τον Άρειo Πάγο και το συμβούλιο της επικράτειας και θα έφτιαχνα ένα καινούργιο ανώτατο δικαστήριο από το μηδέν.

Θα καταργούσα τους επαγγελματίες ενόρκους. Ένορκοι από δω και μπρος θα ήταν όλοι οι ψηφοφόροι που είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους. Παράλληλα βέβαια θα άλλαζα και όλο το νομικό σύστημα από τη ρίζα του.

Θα έδινα πολλά προνόμια στους πολύτεκνους. Και θα έδινα κατώτατη σύνταξη €700 σε κάθε μητέρα με ανήλικα παιδιά που ο σύζυγος πέθανε σε εργατικό ατύχημα... αυξημένο κατά €200 το μήνα για κάθε επιπλέον παιδί.

Θα διπλασίαζα τον φόρο στα τσιγάρα για να μειωθεί το κάπνισμα (θα γλίτωνα τεράστια λεφτά σε περίθαλψη κάθε χρόνο) και με τα λεφτά που οικονομούσα θα επιδοτούσα την έρευνα και την ανάπτυξη στο πανεπιστημιακό επίπεδο.

Παράλληλα, όλα τα πανεπιστήμια της χώρας θα τα έκανα ανεξάρτητα μη κερδοσκοπικά ιδρύματα... χωρίς να τους δίνω φράγκο! Ο καθένας θα χρεώνει ό,τι θεωρεί απαραίτητο για την διαιώνιση του ιδρύματος. Έτσι λοιπόν οι φοιτητές θα το εκτιμούν περισσότερο και οι διοικήσεις θα έκαναν κουμάντο με βάση τους νόμους της αγοράς. Εννοείται βέβαια ότι θα έπαιρναν υποτροφία και κρατική επιχορήγηση όσοι δεν έχουν λεφτά και είναι καλοί μαθητές.

Όλα τα σχολεία θα περνάγανε στην δικαιοδοσία των τοπικών δήμων... τέρμα το υπουργείο παιδείας και ο οργανισμός σχολικών κτιρίων. Οι δήμοι θα αποφασίζουν κατευθείαν τι χρειάζονται και τι όχι τα σχολεία στην περιοχή τους. Θα έδινα κονδύλια απευθείας σε αυτούς και θα καταργούσα την ενδιάμεση γραφειοκρατία.

Θα μείωνα την φορολογία στις επιχειρήσεις στο 10% από τον πρώτο χρόνο (καταργώντας παράλληλα την προκαταβολή φόρου). Επίσης θα καταργούσα κάθε φόρο προς τρίτους και κάθε χαρτόσημο. Και βέβαια αυτό τον ηλίθιο φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου. Παράλληλα, όποιος καταδικαστεί για φοροδιαφυγή θα πήγαινε φυλακή χωρίς αναστολή και πληρωμή... στις καινούργιες φυλακές που μόλις θα έφτιαχνα. Με λίγα λόγια θα έπεφτε βούρδουλας.

Θα έδιωχνα όλους τους εφοριακούς και το ΣΔΟΕ και κάθε άλλο χαζό γραφειοκρατικό ανήμπορο όργανο και θα τα έφτιαχναν από την αρχή. Οι εφοριακοί θα οπλοφορούσαν και οι ειδικοί πράκτορες της επιτροπής κεφαλαιαγοράς επίσης.

Αν τρομάξατε μην ανησυχείτε. Διότι όχι μόνο δεν θα γίνω πρωθυπουργός, αλλά και δεν θα βρεθεί κανένας σε αυτή τη χώρα με το θάρρος να κάνει αυτά που μόλις διαβάσατε πολύ σύντομα.

27 Ιουν 2011

Νέα παράταση για τις φορολογικές δηλώσεις μέσω Διαδικτύου

Με απόφαση του Αντιπροέδρου της κυβέρνησης και υπουργού Οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου παρατείνεται μέχρι και την 15η Ιουλίου η προθεσμία υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τους υπόχρεους της παραγράφου 1 του άρθρου 62 του Ν.2238/1994, αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου, που λήγει την 30η Ιουνίου.

Επίσης, παρατείνεται η προθεσμία υποχρεωτικής υποβολής μέσω διαδικτύου της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης που λήγει την 29η Ιουλίου μέχρι και την 30η Σεπτεμβρίου 2011.

Ακόμη παρατείνονται οι προθεσμίες υποβολής του «Ειδικού Σημειώματος Αυτοελέγχου ΦΠΑ» της παραγράφου 2 του άρθρου 3 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ 1098/04.05.2011 (ΦΕΚ 826 Β΄/12.05.2011), ως ακολούθως :

  • Την 18η Ιουλίου 2011, προκειμένου για υποκείμενους που ο Α.Φ.Μ. τους λήγει σε 1,2.
  • Την επόμενη εργάσιμη ημέρα της προθεσμίας για τα ψηφία 1,2, προκειμένου για υποκείμενους που ο Α.Φ.Μ. τους λήγει σε 3,4.
  • Την επόμενη εργάσιμη ημέρα της προθεσμίας για τα ψηφία 3,4, προκειμένου για υποκείμενους που ο Α.Φ.Μ. τους λήγει σε 5,6.
  • Την επόμενη εργάσιμη ημέρα της προθεσμίας για τα ψηφία 5,6, προκειμένου για υποκείμενους που ο Α.Φ.Μ. τους λήγει σε 7,8.
  • Την επόμενη εργάσιμη ημέρα της προθεσμίας για τα ψηφία 7,8, προκειμένου για υποκείμενους που ο Α.Φ.Μ. τους λήγει σε 9,0.
Σε περίπτωση γενικής ή τοπικής αργίας ή τοπικά μη εργάσιμης ημέρας, οι παραπάνω προθεσμίες μετακυλίονται ανάλογα.

Τέλος, παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. που η καταληκτική ημερομηνία για την ηλεκτρονική υποβολή τους είναι η 26η Ιουνίου 2011 μέχρι και την 30η Ιουνίου 2011.

Η υποβολή των περιοδικών δηλώσεων αυτών καθώς και η καταβολή του οφειλόμενου ποσού στην περίπτωση των χρεωστικών δηλώσεων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

26 Ιουν 2011

Εξώδικο για την οριστική παύση Χρονόπουλου

Την άμεση έκδοση της διαπιστωτικής πράξης οριστικής εκπτώσεως από το αξίωμα του δημάρχου Ζαχάρως, Πανταζή Χρονόπουλου, ζητούν από τον γενικό γραμματέα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Αναστάσιο Αποστολόπουλο, ο επικεφαλής της παράταξης «Νέα Δημοτική Αρχή», Κώστας Αλεξανδρόπουλος, και άλλοι 14 κάτοικοι του δήμου.

Σε διαφορετική περίπτωση τον προειδοποιούν ότι «θα ενεργήσουν τα νόμιμα».

Σε εξώδικη πρόσκληση-διαμαρτυρία που απέστειλαν στον γενικό γραμματέα της περιφέρειας, τον κατηγορούν ότι εσκεμμένα δεν έχει προβεί μέχρι σήμερα στην έκδοση της σχετικής απόφασης οριστικής παύσης του Πανταζή Χρονόπουλου.

«Διάχυτη είναι η άποψη», αναφέρουν στο εξώδικο που απέστειλαν στον κ. Αποστολόπουλο «ότι προσπαθείτε κύριε Γενικέ να αναβάλετε την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας των ΟΤΑ. Καθότι τότε θα μπορείτε να δηλώνετε ότι παύσατε να έχετε αρμοδιότητα έκδοσης της διαπιστωτικής πράξης για την εν λόγω πειθαρχική παράβαση που έχει τελεσθεί πριν την ημερομηνία αυτή» .

Ο κ. Αλεξανδρόπουλος και οι 14 συμπολίτες του, που υπογράφουν το εξώδικο, εκφράζουν την εντονότατη διαμαρτυρία τους, στον γενικό γραμματέα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, «για αυτήν την τακτική που ουδεμία σχέση έχει με τη νομιμότητα για την τήρηση της οποία επιλεγήκατε και τοποθετηθήκατε στην πλέον ευαίσθητη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, ως ο καταλληλότερος».

Οι 15 πολίτες της Ζαχάρως επισημαίνουν ότι ο κ. Αποστολόπουλος δεν προέβη στην έκδοση της απόφασης οριστικής παύσης του Πανταζή Χρονόπουλου, όπως είχε υποχρέωση από την παρ.1 εδ.γ' του άρθρου 236 του Ν.3852/10.

Πηγή: zougla online

25 Ιουν 2011

Αυστηρότερα τα κριτήρια χορήγησης επιδόματος ανεργίας

AYΣTHPOTEPEΣ γίνονται οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση του επιδόματος ανεργίας, με αποτέλεσμα να δυσχερένει η κατοχύρωση δικαιώματος στην επιδότηση ανεργίας για πλήθος εργαζομένων. Σύμφωνα με το σχέδιο του εφαρμοστικού νόμου, ο ασφαλισμένος άνεργος που επιδοτείται για πρώτη φορά πρέπει να έχει πραγματοποιήσει ογδόντα ημερομίσθια κατ'Α έτος, στα αμέσως προηγούμενα από την έναρξη της επιδότησης τρία έτη, ενώ έως τώρα ήταν δύο έτη. Ακόμη, για τους επιδοτούμενους που διακόπτουν την επιδότησή τους, απαιτούνται για την εκ νέου κατοχύρωση επιδότησης τουλάχιστον εκατόν πενήντα ημερομίσθια από τη λήξη της αμέσως προηγούμενης επιδότησής του έως και την ημερομηνία λύσης της εργασιακής σχέσης, με βάση την οποία αιτείται νέα επιδότηση, αντί 125 που ίσχυε έως τώρα.

Παράλληλα, από 1ης Αυγούστου θεσμοθετείται μηνιαία εισφορά ποσού ύψους 10 ευρώ που καταβάλλεται από τους ασφαλισμένους – αυτοτελώς και ανεξάρτητα απασχολούμενους των ασφαλιστικών οργανισμών ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ υπέρ του κλάδου αυτού και αυξάνονται κατά 0,5% οι εισφορές εργοδότη και εργαζόμενου αντίστοιχα.

24 Ιουν 2011

Σε οκτώ κύματα το φορο-τσουνάμι

Ειδικότερα οι οκτώ νέες φορολογικές επιβαρύνσεις:

1. Μείωση του αφορολόγητου ορίου εισοδήματος από τις 12.000 στις 8.000 ευρώ με επιβολή συντελεστή φορολόγησης 10% στο νέο κλιμάκιο των 4.000 ευρώ που πλέον θα φορολογείται. Το μέτρο τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιουλίου και οδηγεί σε άμεση μείωση του καθαρού μισθού για όλους τους εργαζόμενους που λαμβάνουν μηνιαίες αποδοχές άνω των 570 ευρώ. Η μέγιστη ετήσια επιβάρυνση για την πλειονότητα των φορολογούμενων, αυτών δηλαδή που δηλώνουν ετήσιο εισόδημα άνω των 12.000 ευρώ, ανέρχεται σε 400 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι λόγω της αύξησης της μηνιαίας παρακράτησης φόρου, από το μισθό του Ιουλίου οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα θα δουν μείωση κατά περίπου 28 και 33 ευρώ αντίστοιχα (στον ιδιωτικό τομέα καταβάλλονται 14 μισθοί και στον δημόσιο 12, ενώ και στις δυο περιπτώσεις ο παρακρατούμενος φόρος είναι κατά 1,5% χαμηλότερος από τον φόρο που προκύπτει με βάση τη φορολογική κλίμακα). Το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ διατηρούν οι νέοι ηλικίας κάτω των 30 ετών και οι συνταξιούχοι ηλικίας άνω των 65 ετών που το ετήσιο εισόδημά τους δεν ξεπερνά τα 12.000 ευρώ.

2. Επιβάλλεται ετήσια εισφορά στα εισοδήματα που κλιμακώνεται από 1% έως 4% ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος. Συγκεκριμένα από 12.000 έως 20.000 ευρώ η εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή 1%, από 20.000 έως 50.000 ευρώ με συντελεστή 2%, από 50.000 έως 100.000 ευρώ με συντελεστή 3% και από 100.000 και άνω με συντελεστή 4%. Ο φόρος υπολογίζεται με την εφαρμογή του συντελεστή στο σύνολο του εισοδήματος και όχι όπως υπολογίζεται με βάση φορολογική κλίμακα. Για παράδειγμα, ο φορολογούμενος με εισόδημα 15.000 ευρώ θα κληθεί να καταβάλει εισφορά 150 ευρώ και όχι 30 ευρώ αν η εισφορά υπολογιζόταν με βάση φορολογική κλίμακα (1% των 3.000 ευρώ από τα 12.000 ευρώ που είναι το αφορολόγητο όριο έως τα 15.000 ευρώ). Για την καταβολή της έκτακτης εισφοράς οι φορολογούμενοι θα λάβουν ειδικό ειδοποιητήριο από την εφορία ανάλογο του εκκαθαριστικού σημειώματος του φόρου εισοδήματος. Ειδικά για όσους βρίσκονται στα όρια ανάμεσα σε εισοδηματικά όρια διευκρινίζεται από το υπουργείο Οικονομικών ότι θα υπάρξει ειδική μέριμνα προκειμένου να αντιμετωπισθούν τυχόν αδικίες. Για παράδειγμα ένας φορολογούμενος με εισόδημα 19.999 ευρώ (με συντελεστή 1%) πληρώνει 199,99 ευρώ (19.999 μείον 199,99 = 19.800 περίπου που είναι το εισόδημα που απομένει). Σε άλλο φορολογούμενος με εισόδημα 20.001 ευρώ (συντελεστής 2%) προκύπτει εισφορά 400 ευρώ (20.001 μείον 400 = καθαρό εισόδημα 19.600). Σε αυτή την περίπτωση, ο δεύτερος φορολογούμενος μεταπηδάει στην μικρότερη κλίμακα και η εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή 1%. Σημειώνεται ότι στα εισοδήματα βουλευτών, γενικών γραμματέων και αιρετών της τοπικής αυτοδιοίκησης επιβάλλεται εισφορά 5%.

3. Επιβάλλεται ετήσιο τέλος επιτηδεύματος σε όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους επιτηδευματίες. Πρόκειται ουσιαστικά για «μπλοκόσημο» αφού επιβάλλεται ουσιαστικά σε όσους έχουν «μπλοκάκι» παροχής υπηρεσιών αλλά και σε μικρομεσαίους επιχειρηματίες. Το τέλος θα είναι κλιμακωτό ανάλογα με την περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται ο φορολογούμενος (χαμηλότερο στην περιφέρεια, υψηλότερο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη). Κατά μέσο όρο θα διαμορφώνεται στα 300 ευρώ.

4. Αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ μεσοσταθμικά κατά 10%. Η αύξηση θα είναι μεγαλύτερη στα μεγάλα κυβικά. Πρόκειται για τα τέλη κυκλοφορίας του 2012 που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι από τον Οκτώβριο έως το τέλος του έτους.

5. Μειώνεται το αφορολόγητο όριο του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας από τα 400.000 ευρώ αντικειμενική αξία στα 200.000 ευρώ σε ατομική βάση.

6. Αυξάνεται κατά 6 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης.

7. Επιβάλλεται ετήσιος φόρος πολυτελείας στους χρήστες (ιδιοκτήτες ή ενοικιαστές) μεγάλης αξίας ακινήτων, δεξαμενών κολύμβησης (πισίνες), σκαφών αναψυχής μήκους άνω των 6 μέτρων, ΙΧ άνω των 2000 κυβικών εκατοστών.

8. Μετατάσσονται από τον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 13% στον κανονικό συντελεστή 23% οι υπηρεσίες και εστίασης.

Οι λεπτομέρειες όλων των εισπρακτικών μέτρων θα περιλαμβάνονται στον νόμο εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου προγράμματος.


Παραχωρούνται σε επενδυτές ακόμα και «αιγιαλοί»

Η παραχώρηση «αιγιαλού και παραλίας» σε ιδιώτες επενδυτές για διάστημα μέχρι και 50 ετών προβλέπεται στον εφαρμοστικό νόμο του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου.

Επιπλέον για την αξιοποίηση της δημοσίας περιουσίας στο νόμο υπάρχει ειδικό κεφάλαιο για την ίδρυση Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να εκδίδει ομόλογα και να τα ανταλλάσσει με ομόλογα του Δημοσίου αλλά ακόμη και να παρέχει εγγυήσεις για τα δάνεια που συνάπτει το Δημόσιο.
Εξάλλου περιέχεται ειδική ρύθμιση με την οποία ορίζεται ο θεσμός της “επιφάνειας” για την παραχώρηση με μακροχρόνια μίσθωση από 50 έως και 100 ετών δημόσιων κτημάτων.
Μάλιστα τα μελλοντικά έσοδα από τις μισθώσεις αυτές μπορούν να τιτλοποιηθούν ενώ παρέχεται η δυνατότητα στον επενδυτή να αγοράσει το ακίνητο μετά την παρέλευση 100 ετών.
Πιο αναλυτικά στο κεφάλαιο Β΄ αναφέρεται ότι για την αξιοποίηση των δημόσιων ακινήτων επιτρέπεται η απευθείας παραχώρηση στον κύριο της επένδυσης της χρήσης αιγιαλού και παραλίας και του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης λιμενικών έργων ή λιμενικών εγκαταστάσεων.
Η παραχώρηση γίνεται για 50 χρόνια με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Εξάλλου με άλλη διάταξη συστήνεται Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. Με αποκλειστικό σκοπό την πώληση εταιρειών και την αξιοποίηση ακινήτων. Τα έσοδα του χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την μείωση του δημοσίου χρέους και μπορεί να εκδίδει ομόλογα τα οποία να χρησιμοποιεί στην δευτερογενή αγορά για την απόκτηση ομολόγων του Δημοσίου.
Οποιαδήποτε περιουσιακό στοιχείο μεταβιβαστεί στο Ταμείο δεν μπορεί “καθ΄ οιονδήποτε τρόπο” , όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται να επιστρέψει πίσω στο Δημόσιο .
Στις συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου θα παρίστανται ως παρατηρητές χωρίς δικαίωμα ψήφου δύο εκπρόσωποι οι οποίοι προτείνονται από τα κράτη μέλη της Ευρωζώνης και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή .
Οι δύο εκπρόσωποι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται εγγράφως για την λειτουργία του Ταμείου και με τη σειρά τους να ενημερώνουν την Ε.Ε., το ΔΝΤ και την ΕΚΤ.

Αποδείξεις: Πλαφόν 300 ευρώ στην επιστροφή φόρου

Πλαφόν στην επιστροφή φόρου από αποδείξεις βάζει το υπουργείο Οικονομικών.

Το σύστημα αλλάζει και πλέον αναδρομικά από 1η Ιανουαρίου 2011 το ανώτατο ποσό επιστροφής ορίζεται στα 300 ευρώ.

Αυτό προκύπτει από τις τροποποιήσεις που επέφερε το οικονομικό επιτελείο στους πίνακες του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου 2011 -2015 οι οποίοι κατατέθηκαν στην Βουλή.

Το υπουργείο προχώρησε στην αλλαγή αυτή καθώς υπολογίζει ότι φέτος από τις επιστροφές απώλεσε έσοδα της τάξης των 612 εκατ. ευρώ.

Πιο αναλυτικά για το τρέχον έτος τα πρόσθετα μέτρα που περιλαμβάνονται στο Μεσοπρόθεσμο φθάνουν τελικά τα 6,74 δις ευρώ από 6,53 δις ευρώ του αρχικού σχεδίου.

Οι πρόσθετοι φόροι περιορίστηκαν κατά τι στα 2,31 δις ευρώ από 2,45 δις ευρώ.

Για να προκύψει όμως μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή το υπουργείο Οικονομικών προχώρησε σε περαιτέρω περικοπή του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 150 εκατ. ευρώ και ψαλίδισμα των δαπανών των ΟΤΑ κατά 150 εκατ. ευρώ επίσης.

Συνολικά μέχρι το 2015 οι πρόσθετες παρεμβάσεις του Μεσοπρόθεσμου θα αποδώσουν 28,4 δις ευρώ.

Στο μέτωπο της φορολογίας το μεγαλύτερο μέρος των φετινών εσόδων καλύπτεται από τη έκτακτη εισφορά που φθάνει τα 1,38 δις ευρώ.

Από την μείωση του αφορολόγητου εξοικονομούνται 338 εκατ. ευρώ.

Από την μετάταξη των υπηρεσιών εστίασης στον υψηλό συντελεστή Φ.Π.Α 23% τα επιπλέον έσοδα ανέρχονται στα 300 εκατ. ευρώ, από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα 250 εκατ. ευρώ και από την αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα 100 εκατ. ευρώ.