3 Φεβ 2008

4+1 απάτες με το πετρέλαιο. Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές την ώρα της παραλαβής.

Περίσσευμα πετρελαίου θέρμανσης στα βυτία, απαγορευμένες σωληνώσεις, ελλειμματικές παρτίδες που... συμπληρώνονται με νερό, πειραγμένοι μετρητές, διακίνηση χωρίς παραστατικά.

Πρόκειται για μερικές από τις πιο κλασικές απάτες στις οποίες καταφεύγουν οι μεταπωλητές- βυτιοφορείς κατά την περίοδο διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης όπως προκύπτει και από τους απολογιστικούς ελέγχους που διενεργούν κάθε χρόνο τα συνεργεία του υπουργείου Ανάπτυξης, κατά την περίοδο Οκτωβρίου- Απριλίου.

1 ΜΕΤΡΗΣΗ: Καταρχάς, για να αποφύγει κάποιος τυχόν κλοπές κατά την παραλαβή πετρελαίου, θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε παρών καθ΄ όλη τη διάρκεια παράδοσης της ποσότητας. Θα πρέπει να μετρήσει μόνος του, πριν να έρθει το βυτιοφόρο, τα λίτρα που έχουν απομείνει από πέρυσι στη δεξαμενή του, χρησιμοποιώντας μια διαβαθμισμένη βέργα τοποθετημένη κάθετα στον πυθμένα. Δεν πρέπει να λαμβάνει υπόψη την ένδειξη του μετρητή του βυτιοφόρου, αφενός γιατί μπορεί να είναι πειραγμένος, αφετέρου διότι ακόμη και στην περίπτωση που λειτουργεί σωστά είναι πιθανό ο σωλήνας παράδοσης του πετρελαίου να παρακρατήσει ποσότητα, αντί να τη διοχετεύσει στη δεξαμενή.
2 ΝΕΡΟ ΑΝΤΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ: Μία άλλη κλασική περίπτωση κλοπής είναι η διοχέτευση μικρής ποσότητας νερού αντί για του αντίστοιχου πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή, κάτι που πάντως γίνεται εύκολα αντιληπτό καθώς σταματάει αυτομάτως η λειτουργία του καυστήρα.
3 ΑΔΕΙΑ ΜΑΝΙΚΑ: Άλλο κόλπο είναι το βυτιοφόρο να έρθει με άδεια τη μάνικα και να φύγει... με γεμάτη, έχοντας δηλαδή παρακρατήσει μέρος από την παραγγελθείσα ποσότητα. Για να αποφύγει επομένως δυσάρεστες εκπλήξεις, ο καταναλωτής πρέπει να μετρήσει ο ίδιος μετά την παραλαβή την ποσότητα που έχει στη δεξαμενή του, συγκρίνοντάς την με αυτήν που είχε ήδη από πριν.
4 Η ΣΥΓΧΥΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΝΟ: Συχνή είναι η σύγχυση των καταναλωτών μεταξύ των 1.000 λίτρων και του τόνου, ο οποίος ισοδυναμεί με 1.200 λίτρα. Έχει παρατηρηθεί λοιπόν καταναλωτές να παραγγέλνουν έναν τόνο, νομίζοντας ότι ισοδυναμεί με 1.000 λίτρα, και φυσικά να χρεώνονται για παραπάνω. Σε κάθε περίπτωση, μετά το πέρας της παράδοσης, και αφού περάσουν λίγα λεπτά, ο καταναλωτής πρέπει να μετρήσει ξανά τη στάθμη της δεξαμενής του, για να διαπιστώσει ποια ακριβώς ποσότητα παρέλαβε.
5 ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ: Η ποσότητα πετρελαίου που είχε η δεξαμενή πριν από την παραλαβή και αυτή που έχει μετά πρέπει να αναγράφονται στο σχετικό παραστατικό που θα εκδώσει ο οδηγός του βυτιοφόρου στον παραλήπτη. Το παραστατικό καθώς και τα επόμενα πρέπει να φυλάσσονται ειδικά για τις ποσότητες που θα παραλάβει ο καταναλωτής μετά την 1-1-2008. Και αυτό διότι ίσως τελικά να χρειαστεί να εμπλακούν οι καταναλωτές στην επιστροφή του επιπλέον φόρου, με την εφαρμογή του νέου συστήματος εξομοίωσης των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, που θα ισχύσει από του χρόνου.