Παράλληλα με την κίνηση αυτή αποσκοπούν αφενός μεν να τονώσουν την αγορά του επιβατικού αυτοκινήτου που τον Ιανουάριο του 2009 είναι κατά 40% χαμηλότερη από τον αντίστοιχο μήνα του 2008,αφετέρου δε να τονώσουν και τα φορολογικά έσοδα από την αύξηση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.
Τα κίνητρα θα είναι φορολογικά.
1.Μείωση του ειδικού τέλους ταξινόμησης
2.Απαλλαγή από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας για ορισμένα χρόνια
3.Συνδυασμό και των δύο παραπάνω.
Ο σοβαρότερος ανασταλτικός παράγοντας σύμφωνα με τον κ. Παπαθανασίου σχετίζεται με ενδεχόμενη διόγκωση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών χωρίς όμως να παραβλέπεται ότι όλες οι προβλέψεις το θέλουν να μειώνεται εντός του έτους λόγω της αναμενόμενης μεγάλης πτώσης της συνολικής αξίας των εισαγωγών.
Τα κίνητρα για την απόσυρση και την ανανέωση του στόλου των Ι.Χ. αποτιμώνται από το οικονομικό επιτελείο πριν ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Ο στόχος είναι να μεταφέρεται το φορολογικό βάρος από την κτήση στη χρήση του αυτοκινήτου. Προς αυτή την κατεύθυνση ένα ουσιαστικό κίνητρο αποτελεί η μείωση των τελών ταξινόμησης.
Το τέλος επιβάλλεται επί της εργοστασιακής τιμής και αυξάνεται ανάλογα και με την τιμή του αυτοκινήτου.
Για αυτοκίνητα 1.200 έως 1.400 κυβικών κυμαίνεται από 800 μέχρι 1.000 ευρώ. Στα μεσαίου κυβισμού (1.600 με 2.000) και ανάλογα με το μοντέλο καταβάλλεται τέλος από 6.000 έως 10.000 ευρώ και στα πολυτελή Ι.Χ. μπορεί να φθάνει ή και να ξεπερνά τα 20.000 ευρώ.
Ενα δεύτερο κίνητρο που εξετάζεται είναι η απαλλαγή από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (π.χ. πενταετία).
Ενδεικτικά για το 2009 τα τέλη ξεκινούν από τα 46 ευρώ (785 κυβικά) και φθάνουν τα 580 ευρώ.
Εξάλλου, δεν θα πρέπει να αποκλεισθεί και ο περιορισμός της κυκλοφορίας των παλαιών οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας.