Ξεπερνά κάθε φαντασία ο αριθμός των κατασχεμένων αυτοκινήτων που έχουν στην κατοχή τους οι τράπεζες. Ωστόσο η μικρή προσέλευση των εμπόρων ΙΧ στις ημερήσιες εκποιήσεις οχημάτων ανάγκασε κάποια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να διευρύνουν τις δημοπρασίες και στους υπαλλήλους τους ενώ σύντομα θα λαμβάνουν μέρος και οι ιδιώτες καταναλωτές.
Το 2008 εκδόθηκαν περίπου 100.000 αιτήσεις αφαίρεσης οχημάτων από τα Ειρηνοδικεία όλης της χώρας από τις οποίες κατασχέθηκαν περίπου 70.000 αυτοκίνητα. Ωστόσο τα πράγματα για το 2009 προδιαγράφονται πολύ χειρότερα καθώς μόνο τους δύο πρώτους μήνες έχουν κατασχεθεί περισσότερα από 20.000 ΙΧ.
Η δραματική μείωση της αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει ρίξει ακόμη περισσότερο τις τιμές εκκίνησης στις δημοπρασίες κατασχεμένων αυτοκινήτων και ενδεικτικά αναφέρουμε πως ακόμη και καινούρια αυτοκίνητα διατίθενται με ελεύθερη πλειοδοσία.
Μάλιστα κατά την εκποίηση κατασχεμένων οχημάτων στις 29 Απριλίου 2009 διατέθηκαν: Δημοπρασία κατασχεμένων ΙΧ 29-4-09 Mercedes L500 2006, σε τιμή εκκίνησης 30.000, Mercedes A160 2005, 4.500, Renault Laguna T 2004, άνευ τιμής εκκίνησης, Subaru Legacy 2004, άνευ τιμής εκκίνησης, Skoda Octavia GT New, άνευ τιμής εκκίνησης, Skoda Octavia RS New, άνευ τιμής εκκίνησης, BMW M3 001, 30.000, VW Touareg 2005, 20.000
Η μεγάλη πτώση των τιμών εκκίνησης καταγράφηκε και στη δημοπρασία κατασχεμένων οχημάτων που πραγματοποιήθηκε στις 5 Μαΐου 2009 καθώς διατέθηκαν: Δημοπρασία Κατασχεμένων ΙΧ 05/05/2009, Kia Sorento 2006 σε τιμή εκκίνησης 8.000, Ford Maverick 2006, 9.000, Hyundai Atos 2002, 1.800, Audi 6 2004, 8.800, Audi A3 2007, 9.000, Suzuki Swift 2005, 4.000.
Οι ιδιοκτήτες καταστημάτων εμπορίας αυτοκινήτων διακρίνοντας τις προθέσεις των τραπεζών για άνοιγμα των δημοπρασιών και σε ιδιώτες καταναλωτές εκτιμούν πως κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε λουκέτο χιλιάδες επαγγελματίες. Ένα ακόμη αγκάθι που έχει εμφανιστεί στην αγορά αυτοκινήτου αφορά στις εταιρείες Leasing και ενοικιάσεων καθώς η αξία του στόλου τους έχει απαξιωθεί πάρα πολύ.