Την απόφαση για απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στα ΙΧ σε Αττική και Θεσσαλονίκη έχει λάβει η κυβέρνηση, καθώς δέχεται πιέσεις από την Ε.Ε., ενώ ταυτόχρονα η άρση της απαγόρευσης θα αποτελέσει μέτρο τόνωσης στις πωλήσεις Ι.Χ. και γενικότερα του κλάδου αυτοκινήτου. H απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης αποτελεί μείζον θέμα στην Ελλάδα από τη δεκαετία του 1990, καθώς τότε η υπερβολική ρύπανση που προκαλούνταν από τους παλιούς κινητήρες diesel επιβάρυναν ιδιαίτερα την ατμόσφαιρα κυρίως στο λεκανοπέδιο της Αττικής.
Ωστόσο ύστερα από 20 χρόνια, οι εκπομπές ρύπων αλλά και μικροσωματιδίων από τους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές Euro5 καταρρίπτουν το επιχείρημα της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Ετσι, σύμφωνα με αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, σύντομα η κυβέρνηση αναμένεται να προχωρήσει στην απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Μία ακόμη παράμετρος που αποτελούσε εμπόδιο στην άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης ήταν τα διυλιστήρια, τα οποία έχουν προβεί σε πολύ μεγάλες επενδύσεις για την παραγωγή διαφόρων τύπων αμόλυβδης, ενώ αντίστοιχα στο πετρέλαιο οι σχετικές επενδύσεις ήταν πολύ μικρότερης κλίμακας.