Δελτίο στα καύσιμα ή αύξηση στο τιμολόγιο ηλεκτρισμού και διακοπές ρεύμαστος; Οσο ακραία και αν φαίνονται τα μέτρα αυτά κανένα σενάριο δεν μπορεί να αποκλειστεί, αφού ένας από τους στόχους των πολιτικών που εφαρμόζει το ΔΝΤ είναι η μείωση του ελλείμματος τρεχουσών συναλλαγών. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται μέτρα αύξησης της φορολογίας σε εισαγόμενα προιόντα με το διττό στόχο, από τη μία να αυξηθούν τα έσοδα του δημοσίου και από την άλλη να μειωθούν οι εισαγωγές, προκειμένου να περιοριστεί το έλλειμμα.
Σε χώρες της Λατινικής Αμερικής στο παρελθόν έχει επιβληθεί δραστικός περιορισμός της εισαγωγής πετρελαίου, που κατέληξε σε παροχή βενζίνης και ντίζελ με το δελτίο. Πρόσφατα, το Πακιστάν μετά από συνεχείς διαβουλεύσεις κατάφερε να πείσει το ΔΝΤ να μην εφαρμοστεί η σχεδιαζόμενη αύξηση στις τιμές του ρεύματος κατά 12%, καθώς θα μπορούσε να ξεσπάσει κοινωνική αναταραχή. Βέβαια η πακιστανική κυβέρνηση αναγκάστηκε να «κόψει» κρατικές ενισχύσεις σε αγρότες, για να εξισορροπήσει τα διαφυγόντα έσοδα από την αύξηση στις τιμές του ρεύματος.
Στην Ελλάδα το έλλειμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, παρότι το 2009 μειώθηκε εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης, παραμένει εξαιρετικά υψηλό. Αναλυτές εκτιμούν ότι ορισμένοι από τους επιπλέον φόρους που αποφάσισε πρόσφατα η κυβέρνηση όπως π.χ. στα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, ή ο φόρος πολυτελείας πέραν από τα ταμεία του δημοσίου αποσκοπεί και στη μείωση των εισαγωγών για να βελτιωθεί το ισοζύγιο.