22 Σεπ 2009

Η Ελλάδα είναι από τις ακριβότερες χώρες στην ΕΕ για τις τραπεζικές συναλλαγές

Η Ελλάδα είναι η δέκατη πιο ακριβή χώρα στην ΕΕ για τις τραπεζικές συναλλαγές, κάτι το οποίο οφείλεται κυρίως στο υψηλό κόστος μεταφοράς χρημάτων (π.χ. προμήθειες). Αυτό το συμπέρασμα συνάγεται από τη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα καταναλωτικά τραπεζικά προϊόντα στα διάφορα κράτη μέλη της ΕΕ, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Επιτροπής, από τις τιμές των καταναλωτικών προϊόντων που εξετάστηκαν σε 224 τράπεζες σε όλη την ΕΕ (81% της ευρωπαϊκής αγοράς), συμπεραίνεται ότι οι χρεώσεις των τραπεζών προς τους καταναλωτές δεν είναι σαφής, ενώ η ενημέρωση προς τους πελάτες τους είναι δυσνόητη και ελλιπής.
Ειδικότερα, για την Ελλάδα, η Επιτροπή επισημαίνει ότι το κόστος διατήρησης ενός τρέχοντος τραπεζικού λογαριασμού ανέρχεται, κατά μέσο όρο, σε 54 ευρώ.

Το υψηλότερο κόστος διατήρησης τραπεζικού λογαριασμού στις χώρες της ΕΕ, καταγράφεται στην Ιταλία (253 ευρώ) και το χαμηλότερο στην Βουλγαρία (27 ευρώ).

Επίσης, η μελέτη της Επιτροπής σημειώνει ότι το κόστος των τραπεζικών συναλλαγών στην Ελλάδα είναι κάτω του ευρωπαϊκού μέσου όρου όσον αφορά τη διαφάνεια των τιμών.
Η μελέτη αναφέρει, ακόμη, ότι το 41% των καταναλωτών στην Ελλάδα δυσκολεύονται να συγκρίνουν τις προσφορές για τρέχοντες λογαριασμούς.

Σε γενικές γραμμές, η μελέτη της Επιτροπής εντοπίζει σημαντικά προβλήματα στον τρόπο με τον οποίο οι τράπεζες ενημερώνουν τους πελάτες τους, όπως π.χ. ασαφείς τιμές και ελλιπείς πληροφορίες προς τους καταναλωτές.
Η Επιτροπή τονίζει ότι το 33% των τραπεζών παρέχουν ελλιπή ενημέρωση για τις τιμές τους και αναφέρει ότι στα δύο από τα τρία καταναλωτικά προϊόντα που εξετάστηκαν, οι εμπειρογνώμονές της ζήτησαν διευκρινιστικές απαντήσεις.

Σημειώνεται, επίσης, η μεγάλη διακύμανση του κόστους διατήρησης ενός τρέχοντος λογαριασμού από χώρα σε χώρα, με την Αυστρία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία να συγκαταλέγονται στις πιο ακριβές.
Η Επίτροπος, αρμόδια για θέματα καταναλωτών, Μεγκλένα Κούνεβα ανέφερε: "Υπάρχουν ενδείξεις ότι παραβιάζονται βασικές καταναλωτικές αρχές, καθώς παρουσιάζονται προβλήματα όπως σύνθετη τιμολόγηση, υποκρυπτόμενα τέλη και ασαφής και ελλιπής πληροφόρηση.

Οι τράπεζες πρέπει να βάλλουν μία τάξη όσον αφορά τη μεταχείριση των καταναλωτών και τα κράτη μέλη θα πρέπει να προστατέψουν τους καταναλωτές".