10 Απρ 2008

Μοσχάρια, στην αγορά κρέατος



ΕΝΩ ΟΙ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΒΟΕΙΟΥ ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ, 8 ΣΤΟΥΣ 10 ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΞΑΠΑΤΗΘΗΚΑΜΕ

Tο 65% του κρέατος που πωλείται στην ελληνική αγορά είναι εισαγόμενο, και στο μοσχαρίσιο κρέας, το οποίο προτιμά ένας στους δύο Ελληνες, το ποσοστό εισαγόμενου είναι μεγαλύτερο. Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία δημοσκόπησης που έγινε για λογαριασμό του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, από την εταιρεία GPO. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, που παρουσιάστηκαν χθες, παρουσία του υπουργού Αλέξ. Κοντού: * Το 44,9% των Ελλήνων τρώει κρέας 1-2 φορές την εβδομάδα. Το 3,7% των καταναλωτών τρώει κρέας κάθε ημέρα και το 7,2% τρώει κρέας 5-6 φορές την εβδομάδα. Υπάρχει και 1%, που είναι φυτοφάγοι και δεν τρώνε ποτέ κρέας. * Το 59,5% των Ελλήνων προτιμά το μοσχαρίσιο κρέας και 50,9% προτιμά το κοτόπουλο (οι ερωτώμενοι έδιναν έως δύο απαντήσεις). Χοιρινό κρέας επιλέγει το 34,3% και το 9,2% επιλέγει αιγοπρόβειο κρέας. Θέλουν ελληνικά, αλλά... * Το 89,7% των καταναλωτών μας επιλέγει ελληνικά κρέατα, το 1,2% επιλέγει εισαγόμενα και το 7,8% επιλέγει και τα δύο. Περισσότεροι από τους μισούς, ποσοστό 53,2%, αναφέρουν ότι επιλέγουν ελληνικό κρέας λόγω καλύτερης ποιότητας και το 7,9% γιατί το βρίσκει πιο εύκολα στην αγορά, ενώ το 21,1% αναφέρει ότι τα ελληνικά κρέατα είναι πιστοποιημένα (!!!) και ελεγμένα (!!!). Από το ποσοστό του 9% που προτιμά τα εισαγόμενα, το 27% ισχυρίζεται ότι είναι πιο φθηνά και το 20,9% ότι το βρίσκει πιο εύκολα στην αγορά. * Το 79,6% του δείγματος θεωρεί ότι τα ελληνικά κρέατα έχουν καλύτερη ποιότητα, ενώ μόνο το 2,3% πιστεύει ότι τα εισαγόμενα είναι καλύτερα ποιοτικά. Το ποσοστό μεγαλώνει σε 88,6%, όταν ερωτώνται ποιο κρέας εμπιστεύονται περισσότερο για τα παιδιά τους (προτιμούν το ελληνικό). * Η ποιότητα είναι το κύριο κριτήριο για την επιλογή κρέατος (ποσοστό 74,6%) και ακολουθούν τα κριτήρια της προέλευσης με 9,6%, της γεύσης με 5,7% και της τιμής με 3,4%. * Το 62,9% των καταναλωτών ισχυρίζεται ότι ελέγχει πάντοτε την προέλευση του κρέατος και το 17,7% την ελέγχει συχνά. Επίσης, ποσοστό 71,2% ισχυρίζεται ότι δεν έχει πέσει θύμα απάτης, δηλαδή να αγοράσει κρέας ως ελληνικό και να ανακαλύψει ότι είναι εισαγόμενο. Ενα 20,5% των καταναλωτών πιστεύει ότι έχει πέσει θύμα απάτης και, από αυτούς, το 87,9% δεν κατήγγειλε το γεγονός. Κρέας που δεν επαρκεί Μια αξιοπρόσεκτη ερμηνεία είναι ότι ο Ελληνας δεν γνωρίζει τι τρώει. Είναι αδύνατον να αγοράζει κάποιος κρέας που δεν υπάρχει. Το 90% προτιμά το ελληνικό κρέας και πάνω από 80% επιμένει ότι αγοράζει ελληνικό κρέας. Κρέας που δεν επαρκεί, καθώς στην αγορά, και κυρίως στα αστικά κέντρα, το κρέας, και ιδιαίτερα το μοσχαρίσιο, είναι εισαγόμενο. Τις απάτες όσον αφορά την προέλευση (ελληνοποιήσεις), και γενικότερα τη δυσαρμονία στην αγορά, επιχειρεί να αντιμετωπίσει το αρμόδιο υπουργείο. Οπως δήλωσε ο κ. Κοντός, από σήμερα αρχίζει η εφαρμογή του μέτρου της υποχρεωτικής αναγραφής του τόπου προέλευσης και της ποιότητας του κρέατος στις αποδείξεις λιανικής πώλησης. * ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 10/04/2007