13 Ιουλ 2009

Υποχρεώσεις καταστηματαρχών για «πραγματικές» εκπτώσεις

Ο Εμπορικός Σύλογος Θεσσαλονίκης επισημαίνει τα ακόλουθα:

- Το ποσοστό έκπτωσης που διαφημίζει κάθε κατάστημα, θα πρέπει να είναι πραγματικό και όχι παραπλανητικό.

- Σε περίπτωση που κατά την διάρκεια των εκπτώσεων πέραν των διπλών τιμών, γίνεται χρήση και ποσοστών (%) τα ποσοστά αυτά θα πρέπει να είναι συγκεκριμένα ως προς την κάθε κατηγορία ειδών που αναφέρονται και να επαληθεύονται από την σύγκριση των δυο τιμών. Επιπλέον θα πρέπει μαζί με το ποσοστό να γίνεται αναφορά ότι πρόκειται για έκπτωση ( π.χ. 20% έκπτωση ) τα ίδια ισχύουν και για τις περιόδους που διενεργούνται ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ .(π.χ. 20% προσφορά) ώστε να μην δημιουργείται σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό μεταξύ έκπτωσης και προσφοράς.

- Σημειώνουμε ότι και στις διαφημίσεις το ποσοστό θα πρέπει να δηλώνεται κατά τον ίδιο σαφή τρόπο, όπως παραπάνω.

Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις της παρούσας παραγράφου, υπόκεινται στις ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 31 του Αγορανομικού Κώδικα και, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν. Ο όρος επιχείρηση εκλαμβάνεται με την έννοια του άρθρου 4στ΄ του ν.703/1977.

Το πρόστιμο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, όπου τελείται η παράβαση, ύστερα από γνώμη Επιτροπής η οποία συγκροτείται με απόφασή του και δύο υπαλλήλους της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.

Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερομένων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος των υπευθύνων, με απόφαση του Νομάρχη της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης όπου τελείται η παράβαση, πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.