Το ευρωπαϊκό μοντέλο «ο ρυπαίνων πληρώνει», αλλά στην ελληνική εκδοχή, εφαρμόζει η κυβέρνηση προκειμένου να γεμίσει τα ταμεία του κρατικού κορβανά.
Mε την επίφαση ότι τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα ευθύνονται για το 70% των αστικών ρύπων, το σχέδιο του YΠEXΩΔE «χειρουργεί χωρίς αναισθητικό» 1,55 εκατομμύρια ιδιοκτήτες συμβατικών και αυτοκινήτων με πρώτης γενιάς καταλύτη (Euro1, κλάση Δ) με φόρο ρύπων 150 ευρώ και 900.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κλάσης Γ (άδεια κυκλοφορίας από το 1996-31/12/1999) με έξτρα φόρο 100 ευρώ, κατηγορίες οι οποίες και θα καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος του κόστους της απόσυρσης.
Aλλά και το «50άρικο» που θα επιβληθεί στα 1,45 εκατομμύρια IX της κλάσης B προδιαγραφών Euro3 (άδεια κυκλοφορίας 2000-31/12/2004) δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, καθότι αντιστοιχεί σε 72,5 εκατομμύρια ευρώ.
Σε αυτά, εάν προστεθούν τα 90 εκατομμύρια της κλάσης Γ και τα 232,5 εκατομμύρια της κλάσης Δ, συγκεντρώνουν ένα ποσό της τάξεως των 395 εκατομμυρίων ευρώ που θα εισρεύσει ζεστό στα δημόσια Tαμεία μέχρι τα τέλη του 2009!
Kι αν αυτό δεν είναι κόλπο γκρόσο σε εποχή κρίσης, τότε τι είναι;
Περισσότερα...