7 Ιουλ 2009

Πετρελαιοκίνητα ΙΧ σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Αμεση απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη, θέσπιση αντικινήτρων για τα παλαιά οχήματα και κινήτρων για απόσυρση ώστε να μπορέσει να ανακάμψει ο κλάδος μετά τη λήξη του προσωρινού μέτρου μείωσης κατά 50% του Τέλους Ταξινόμησης, προτείνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.

Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες, στελέχη από το υπουργείο Οικονομίας όσο και από το ΥΠΕΧΩΔΕ εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να απελευθερωθεί η πετρελαιοκίνηση στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας αρχές Σεπτεμβρίου, με τις επίσημες ανακοινώσεις να πραγματοποιηθούν στην 74η Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, καθώς όπως φαίνεται έχουν πειστεί πως το συγκεκριμένο μέτρο θα βοηθήσει στην ανάκαμψη του κλάδου και θα προσφέρει τα μέγιστα στην οδική ασφάλεια, το περιβάλλον αλλά και στους καταναλωτές, σε συνδυασμό πάντα με το περιβαλλοντικό Τέλος, όπως επίσης και με τα κίνητρα απόσυρσης χωρίς δημοσιονομικό κόστος!

Τα επιχειρήματα
Ο ΣΕΑΑ, πάντως, για να ισχυροποιήσει το αίτημά του για την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη παρουσίασε κάποια συγκριτικά στοιχεία της χώρας μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ε.Ε., βάσει των οποίων:

Το 53% των νεοεισερχόμενων Ι.Χ. στην Ε.Ε. είναι πετρελαιοκίνητα, ενώ στην Ελλάδα 3,5%.

Τα σύγχρονα επιβατικά με κινητήρες πετρελαίου παρουσιάζουν μηδενικές εκπομπές σωματιδίων (0,005 γρ./χλμ.) σε σχέση με τα παλαιότερα (0,118 γρ./χλμ.).

Η μείωση της κατανάλωσης και άρα το όφελος για τον καταναλωτή αντιστοιχεί σε 25%-30%.

Το 60% των εκπομπών σωματιδίων οφείλεται στις οδικές μεταφορές και ειδικά στα παλιά βαρέα οχήματα.

Η παραγωγή βενζινοκίνητων ελαφρών φορτηγών έχει σχεδόν σταματήσει, με αποτέλεσμα να υπάρχει ζήτημα ανταγωνισμού πλέον στη συγκεκριμένη αγορά.

Οι παραγγελίες...
Αρκετοί εισαγωγείς μετά την επιβολή επιπλέον φόρου στα οχήματα με μεγάλο κυβισμό σταματούν σταδιακά τις μεγάλες παραγγελίες των βενζινοκίνητων Ι.Χ. και παραγγέλνουν πλέον πετρελαιοκίνητα, παρά το γεγονός πως ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα επίσημα από την κυβέρνηση, καθώς είναι εμφανής η τάση απομάκρυνσης των υποψήφιων αγοραστών από τα δαπανηρά βενζινοκίνητα οχήματα.


Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ