Την καθιέρωση σε ολόκληρη την Ευρώπη κοινού επιτρεπόμενου ορίου αλκοόλ στο αίμα που δεν θα ξεπερνά το 0,5 mg/ml εισηγήθηκε χθες ο εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών (ΕΤSC), Αντόνιο Αβενόσο.
Στη διάρκεια ημερίδας που διοργάνωσε στην Αθήνα το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς με θέμα «Οδική ασφάλεια και κατανάλωση αλκοόλ», παρουσιάστηκε έρευνα σύμφωνα με την οποία ένας στους τρεις οδηγούς στην Ευρώπη συμφωνεί με την τοποθέτηση συστημάτων alcolock στα οχήματα. Το alcolock λειτουργεί όπως το immobiliser. Συγκεκριμένα, όταν ο οδηγός θα έχει καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ, το alcolock θα το ανιχνεύει (μέσω του εκπνεόμενου από τον οδηγό αέρα) και δεν θα επιτρέπει την εκκίνηση του κινητήρα! Στην πανευρωπαϊκή έρευνα που παρουσίασε ο κ. Αβενόσο, το 34% των οδηγών που ρωτήθηκαν συμφώνησε με την τοποθέτηση του συστήματος αυτού στα οχήματα, το οποίο πραγματοποιεί ουσιαστικά αλκοτέστ στον οδηγό και αν βρεθεί να έχει υπερβεί τα επιτρεπόμενα όρια, «κλειδώνει» τη μηχανή του αυτοκινήτου.
Ήδη, alcolock έχει τοποθετηθεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αυστρίας, της Γαλλίας, της Φινλανδίας, της Σουηδίας, της Σλοβενίας και του Βελγίου, αλλά και στα σχολικά λεωφορεία της Γαλλίας.
Όσον αφορά το κοινό επιτρεπόμενο όριο αλκοόλ στο αίμα των οδηγών, ο κ. Αβενόσο υπογράμμισε ότι θα έπρεπε να προσδιοριστεί το πολύ στα 0,5 mg/ml και στα 0,2 mg/ml για τους οδηγούς μαζικών μέσων μεταφοράς, σε μια προσπάθεια περιορισμού των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων.
Όπως πρόσθεσε, αυτό θα έπρεπε να συνδυαστεί άμεσα με την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης, δεδομένου ότι υπάρχουν περιπτώσεις χωρών όπως η Αυστρία που εμφάνισαν μείωση των θανάτων από τα τροχαία που σχετίζονταν με την κατανάλωση αλκοόλ. Στην Αυστρία με την ενίσχυση των ελέγχων, την περίοδο 2005-2006 οι θάνατοι μειώθηκαν κατά 20%.
ΤΑ ΝΕΑ