-Από τις 11 μέχρι τις 25 Ιουλίου, η διεθνής τιμή του αργού πετρελαίου, μετρούμενη σε ευρώ, μειώθηκε κατά 16% ή περίπου κατά 14,3 ευρώ το βαρέλι.
-Την ίδια περίοδο η διεθνής τιμή της αμόλυβδης υποχώρησε κατά 11,5 λεπτά το λίτρο.
-Στο ίδιο ακριβώς διάστημα, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στα ελληνικά πρατήρια, σύμφωνα με τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης, μειώθηκε κατά πολύ λιγότερο, κατά μόλις 2,6 λεπτά το λίτρο ή κατά 2% (από τα 1,271 ευρώ στα 1,245 ευρώ το λίτρο).
-Κάπου στη διαδρομή, από το διυλιστήριο ως την αντλία, χάνονται σχεδόν 8,9 λεπτά το λίτρο.
«Χρειάζεται μια εβδομάδα»
Το βασικό επιχείρημα εμπλεκομένων στην αγορά των καυσίμων, είναι ότι "μεσολαβεί πάντα ένα εύλογο διάστημα, περίπου μιας εβδομάδας, για να μετακυλισθεί στις τιμές καταναλωτή η μείωση των διεθνών τιμών". Με τη μόνη διαφορά ότι όταν πρόκειται για αυξήσεις, η άνοδος των διεθνών τιμών, περνά από την επομένη κιόλας το πρωί, στις αντλίες των βενζινάδικων.
«Μπαλάκι» πάντα οι ευθύνες
Σύνηθες επίσης είναι το φαινόμενο ο ένας κρίκος της αλυσίδας των πετρελαιοειδών να επιρρίπτει στον άλλον τις ευθύνες για την καθυστερημένη μετακύλιση των μειώσεων στις τιμές. Τα διυλιστήρια μιλούν για την πληθώρα των 8.500 και πλέον πρατηριούχων (οι περισσότεροι ανά κυκλοφορούν όχημα στην ΕΕ), που για να τα φέρουν βόλτα "τσιμπάνε που και που τις τιμές". Οι εταιρείες "καρφώνουν" τα πρατήρια και ως ένα βαθμό και τα διυλιστήρια για το μονοπωλιακό καθεστώς μέσα στο οποίο λειτουργούν, και τέλος οι πρατηριούχοι κατηγορούν εξίσου ως υπεύθυνους για τη κερδοσκοπία, τόσο τα διυλιστήρια, όσο και τις εταιρείες.
Ευθύνες σε όλους
Από τα επίσημα στοιχεία για τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, προκύπτει ότι αφού μετατρέψουμε τα δολάρια σε ευρώ, από τις 11 μέχρι τις 25 Ιουλίου, η διεθνής τιμή της βενζίνης μειώθηκε από τα 755 ευρώ, στα 639,5 ευρώ το κυβικό. Μειώθηκε δηλαδή κατά 115,5 ευρώ. Στην Ελλάδα στο ίδιο διάστημα η τιμή του διυλιστηρίου μειώθηκε μόνο κατά 45 ευρώ (από τα 567 στα 522 ευρώ) το κυβικό, ενώ όπως αναφέραμε η λιανική τιμή της βενζίνης υποχώρησε μόλις κατά 26 ευρώ το κυβικό (ή 2,6 λεπτά/ λίτρο).
Δηλαδή τόσο σε επίπεδο διυλιστηρίου, όσο και σε επίπεδο εταιρείες, καθώς και πρατηρίου, περνά πολύ μικρότερη μείωση από την πραγματική.
Τίτλος δικός μου.Πηγή κειμένου: reporter.gr