12 Μαρ 2009

15 Μάρτη Ημέρα Καταναλωτή

Η φετινή παγκόσμια ημέρα καταναλωτή βρίσκει τους Έλληνες καταναλωτές, κύρια μισθωτούς, συνταξιούχους και νέους στα όρια της απόγνωσης, βλέποντας τους οικογενειακούς τους προϋπολογισμούς στο κόκκινο , λόγω αύξησης των τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και μείωση της αγοραστική τους δύναμη λόγω μη πραγματική αύξηση των αποδοχών τους.
Βασικές αιτίες: ή ανεξέλεγκτη κερδοσκοπία, η προβληματική λειτουργία του ανταγωνισμού, τα καρτέλ που αλωνίζουν , η θεοποίηση της αγοράς και η αντιλαϊκή εισοδηματική πολιτική. Τα στοιχεία της έρευνας, που πραγματοποίησε η ΕΕ στα κράτη μέλη μέσα στο 2008 σε 66 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης ( γάλα, τυρί, μακαρόνια, ψωμί, φασόλια, αλεύρι, λάδι, κλπ) ,φέρνει την Χώρα μας στις πρώτες θέσεις της ακρίβειας.
Με δεδομένο ότι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα συνεχίζει να υστερεί σημαντικά έναντι των άλλων Χωρών , ή αγοραστική δύναμη των χαμηλόμισθων καταναλωτών μειώνεται δραματικά.
Το ΕΛΚΕΚΑ με βάσει τις τιμές της έρευνας της ΕΕ και τους κατώτατους μισθούς στις αντί στοιχες Χώρες ενδεικτικά σε δύο προϊόντα , γάλα και αλεύρι , υπολόγισε την μεγάλη διαφορά της αγοραστικής δύναμης:

Περισσότερα...